اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۴۸:۰۳
اذان ظهر ۱۲:۰۳:۲۴
اذان مغرب ۱۹:۰۴:۲۱
طلوع آفتاب ۰۵:۲۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۴۵:۱۹
نیمه شب ۲۳:۱۷:۱۱
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۸/۳۰ - ۱۶:۱۶
با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف؛

دوازدهمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی به کار خود پایان داد

دوازدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران با سخنرانی رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی و نیز معرفی برگزیدگان، به کار خود خاتمه داد.

دوازدهمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی به کار خود پایان داد

به گزارش سراج24،دکتر «بارت دی» رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران که  در کتابخانه ملی ایران برگزار شد، ضمن انتقاد از بی‌توجهی دست‌اندرکاران روابط عمومی به موضوع خلاقیت، آن را رمز ورود روابط عمومی به عرصه تغییر و نقش‌آفرینی در این عرصه دانست.

وی افزود: این موضوع یک از شروط لازم برای اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی بوده و ضرورتی برای عبور از استراتژی به اجراست. تغییر در روابط عمومی، امری مسلّم و مشخص است و کارشناسان روابط عمومی می‌توانند با حساسیت‌های دیروز به بررسی چالش‌های امروز بپردازند.

رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی گفت: این موضوع به تمرکز مجددی بر شناخت و درک عمیق‌تر از جهان نیاز دارد و نقش روابط عمو می‌در این دنیای همیشه در حال تغییر نیز مستلزم برآورد مجددی از اهمیت استراتژی است.

همچنین در این مراسم، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با اشاره به این مطلب در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره این رویداد افزود: پیشرفت بدون تغییر ممکن نیست و برای آغاز تغییر، نیازمند تغییر افکار عمومی هستیم و این هنر، هنر و ظرفیت نهاد روابط عمومی و دست‌اندرکاران روابط عمومی‌ها است که به همراه رسانه‌ها به‌عنوان مدیران افکار مطرح هستند. دنیای امروز دنیای تغییر است و ما اگر نتوانیم تغییرات لازم را پیش‌بینی و مدیریت کنیم، تغییرات بر ما تحمیل‌شده و ما را در مسیری ناخواسته پیش خواهد برد.

دبیر و سخنگوی خانه روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه برای تعالی و پیشرفت، باید تغییر کرد، به تبیین نقش‌های روابط عمومی در تغییر اشاره کرد و گفت: بی‌تردید، روابط عمومی پیشگام تغییر بوده و نقش آن اکتشافی، پیشاهنگی، پیش برندگی، مشارکت آفرینی و تثبیت گری تغییر است.

وی افزود: توانایی روابط عمومی در شناسایی و رصد افکار عمومی، دیده‌بانی محیطی و پزشکی سازمانی، این امکان را به دست می‌دهد تا در خط مقدم تغییر قرار گیرد و به همین دلیل " روابط عمومی در خط مقدم تغییر برای پیشرفت، یکی از راهبردهای انجمن جهانی روابط عمومی در هزاره سوم است.

سفیدی با مهم دانستن خلاقیت در روابط عمومی، نوآوری را نتیجه پذیرش دانست و پیام افکار عمومی جهانی را در پذیرش تغییر موردتوجه قرار داد و گفت: تغییر همیشه با استقبال مواجه می‌شود، بنابراین خلق تغییرات و تبدیل آن‌ها به مطالبه عمومی، کار ویژه مهم روابط عمومی است. روابط عمومی زمانی می‌تواند در پروسه تغییر، نقش‌آفرینی حداکثری را داشته باشد که تغییر دموکراتیک باشد و نه تحمیلی.

دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی اطلاع‌رسان و یک‌سویه که بر تبلیغات عوام فریبانه تکیه دارد، نمی‌تواند حامی و یاور تغییر باشد، افزود: اگر روابط عمومی از حالت PR به شکل عمومی PC  عمل کند و بر پایه گفت‌وشنود و مذاکره عمل کند، می‌تواند در تغییر پیشگام باشد.

وی در بخشی از سخنان خود خواستار تغییر رویکرد، جهت‌گیری، کمیت و کیفیت و ساختار اطلاع‌رسانی دولت با حضور همه‌جانبه رسانه‌ها شد و از روند تضعیف روابط عمومی در کشور انتقاد کرد و با اشاره به اینکه این دوره از سمپوزیوم با مشارکت ۱۱۰ دستگاه اجرایی دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود، موضوع سال آتی سمپوزیوم را "بررسی نقش روابط عمومی در توسعه پایدار" اعلام کرد.

در ادامه این مراسم بیانیه هیئت داوران دوازدهمین دوره جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران، متشکل از داود زارعیان، سید­شهاب سید­محسنی، محمد­رضا کریمی، امیدعلی مسعودی، امیرمسعود امیر­مظاهری، حمید شکری خانقاه، عطاالله ابطحی، مجید بوجارزاده و علی فروزفر، قرائت شد و در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند:

مدیران ارشد ارتباط گستر در سال ۱۳۹۴

حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل شرکت بیمه ملت، حمیدرضا پیرپیران مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق اصفهان و حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش.

مدیران برتر روابط عمومی در سال ۱۳۹۴

علی جهانی مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات، فرشاد فخیمی مدیرکل روابط عمومی بانک شهر، مسعود ایزدی مدیرکل روابط عمومی بانک مسکن، داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، محمد ناظمی اردکانی مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مجید بوجارزاده مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات شهرداری رشت و هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان.

کارشناسان برتر روابط عمومی در سال ۱۳۹۴

مسلم ابراهیمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرخ زمانی شرکت پتروپارس، فهیمه بابایی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، پرویز تنها شرکت فولاد اکسین خوزستان، سیدهادی شریف‌زاده سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

نشان‌های ویژه

وزارت نفت، نشان دیپلماسی ارتباطی، بانک شهر، نشان عملکرد جامع ارتباطی، بانک انصار، نشان روابط عمومی آنلاین، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، نشان پاسخگویی سازمانی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، نشان اطلاع‌رسانی خطر، شرکت ملی گاز ایران، نشان اطلاع‌رسانی خطر، شهرداری رشت، نشان مسئولیت اجتماعی و موسسه خیریه حامی شهروندان ارشد، نشان مسئولیت اجتماعی

برترین­های روابط عمومی ایران

الف- اسامی برترین‌های روابط عمومی ایران در سطح ملی:

رشته ارتباطات رسانه ای: وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حفاظت محیط زیست، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی

رشته اطلاع رسانی: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گروه خودروسازی سایپا، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

رشته توسعه فرهنگ خاص: شرکت سهامی بیمه ایران

رشته پژوهش ارتباطی: بانک توسعه تعاون، گروه خودروسازی سایپا، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران

رشته برنامه ریزی ارتباطی: شرکت فرودگاههای کشور، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت بیمه ملت

رشته مدیریت راهبردی: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، شرکت خدمات اول مخابرات

رشته خلاقیت و نوآوری: بانک کشاورزی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

رشته تکریم ارباب رجوع: بانک قوامین، بانک آینده

رشته ارتباطات الکترونیک: مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

ب- اسامی برترین‌های روابط عمومی ایران در سطح استانی:

رشته ارتباطات رسانه ای: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شرکت گاز استان خراسان رضوی

رشته اطلاع رسانی: شرکت آب و فاضلاب اهواز، شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان، سازمان منطقه آزاد انزلی

رشته توسعه فرهنگ خاص: شرکت آب و فاضلاب استان تهران

رشته پژوهش ارتباطی: شرکت آب و برق خوزستان

رشته برنامه ریزی ارتباطی: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، شرکت توزیع برق تبریز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان

رشته مدیریت راهبردی: شرکت توزیع برق تهران بزرگ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان

رشته خلاقیت و نوآوری: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، شهرداری اصفهان

رشته تکریم ارباب رجوع: دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رشته ارتباطات الکترونیک: اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن تهران، شرکت منطقه ۸ عملیات انتقال گاز


منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۵
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••