اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۰۰:۲۲
اذان ظهر ۱۲:۰۵:۰۳
اذان مغرب ۱۸:۵۷:۱۹
طلوع آفتاب ۰۵:۳۰:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۳۸:۳۷
نیمه شب ۲۳:۲۰:۰۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۲:۳۷
نامه جمعی از دانشجوان بورسیه به نمایندگان مجلس

سیاست‌های دولت یازدهم در عرصه علم و دانشگاه با شکست مواجه شده است

جمعی از دانشجوان بورسیه در نامه‌‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود شدید و رخوت و خمودی در فضای دانشگاه‌ها، سیاست‌های دولت در عرصه علم و دانشگاه را شکست‌خورده توصیف کرده‌اند.

سیاست‌های دولت یازدهم در عرصه علم و دانشگاه با شکست مواجه شده است

به گزارش سراج24، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شکست سیاستهای دولت یازدهم، با عاملیت وزیر فعلی علوم در عرصه علم و دانشگاه خبر داده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: فضای دانشگاه‌ها که تا چند سال پیش موتور محرکه نظام آموزش عالی برای پیشتازی در عرصه تولیدات علمی بود، اکنون در چنان رخوت و خمودی‌ای فرو رفته که زنگ هشدار را به صدا درآورده است.

این گروه از دانشجویان در نامه خود از رکود شدید حاکم بر فضای دانشگاه‌ها در سومین سال از عمر دولت یازدهم، رواج جو ناامیدی و افسردگی شدید در میان دانشجویان به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد جو امنیتی و خفقان در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، حضور عناصر مسئله‌دار و دارای سوابق ضدامنیتی در دانشگاه‌ها و سرکوب مطالبات صنفی، به عنوان بخشی از نتایج مدیریت ضعیف فرهادی در وزارت علوم یاد کرده‌اند.

در این نامه آمده است: فضای دانشگاه‌ها که تا چند سال پیش موتور محرکه نظام آموزش عالی برای پیشتازی در عرصه تولیدات علمی بود، اکنون در چنان رخوت و خمودی‌ای فرو رفته که زنگ هشدار را به صدا درآورده است. در ابتدای شروع این رویکرد، دلسوزان به مسئولان دولتی هشدار می‌دادند که رویه سیاسی‌کاری افراطی، نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی در شور و نشاط علمی نخواهد داشت. آمار نگران‌کننده از اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، بالا رفتن ناهنجاریهای اخلاقی در عرصه حجاب و عفاف و موارد متعدد خودکشی، همگی در کنار هم، نشان از شکست سیاستهای دولت یازدهم، با عاملیت وزیر فعلی علوم در عرصه علم و دانشگاه دارد.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••