اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۴:۳۰:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۱۰:۱۷
اذان مغرب ۱۸:۴۱:۰۵
طلوع آفتاب ۰۵:۵۶:۱۳
غروب آفتاب ۱۸:۲۲:۵۵
نیمه شب ۲۳:۲۷:۱۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۱۱:۲۲
از شورجه و نیرومند تا عباسی و کوشکی

جشنواره عمار اسامی هیأت داوران خود را در بخش ‌های داستانی، مستند و انیمیشن اعلام کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با اکران‌های مردمی این جشنواره در سینما فلسطین و سراسر کشور، اسامی هیأت داوران بخش ‌های «داستانی»، «مستند» و «انیمیشن» ششمین دوره این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

جشنواره عمار اسامی هیأت داوران خود را در بخش ‌های داستانی، مستند و انیمیشن اعلام کرد

به گزارش سراج24،سینماپرس نوشت، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با اکران‌های مردمی این جشنواره در سینما فلسطین و سراسر کشور، اسامی هیئت داوران بخش‎‌های «داستانی»، «مستند» و «انیمیشن» ششمین دوره این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

اسامی هیئت داوران بخش‎‌های «داستانی»، «مستند»، «انیمیشن» ششمین جشنواره عمار به شرح ذیل است:

 انیمیشن؛

 محمدرضا سرشار

متولد1332 کازرون، نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی. تاکنون ۸۵ عنوان کتاب از وی، در قالب داستان، پژوهش، نقد و مباحث نظری ادبی، به شکل تالیف یا ترجمه، برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان منتشر شده و کتاب‌های دیگرش نیز در دست چاپ است. تدریس در دانشگاه تهران، چند سال مدیری گروه آینده سازان و سردبیری هم‌زمان سه برنامه رادیویی، ۲۴ سال گویندگی قصه ظهر جمعه، سردبیری چهار مجله ویژه کودکان و نوجوانان، سردبیری دو فصلنامه تخصی ادبی، عضویت در شورای سردبیری یک مجله تخصصی، ۱۵ سال داوری کتاب سال وزارت ارشاد، پنج سال عضویت در هیئت نظارت بر کتابهای کودکان و نوجوانان، دبیری گروه ادب و هنر دو روزنامه، مدیریت هیئت علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سه دوره ریاست هیئت مدیره انجمن قلم ایران، دو دوره عضویت در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، چند سال سرپرستی واحد ادبیات حوزه هنری و ... از جمله فعالیت‌های سرشار بوده ‌است.

سید مسعود شجاعی طباطبایی

متولد 1342 تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ‌ارشد رشته گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. شجاعی طباطبایی که بخاطر حضور پررنگ و موفقش در عرصه بین المللی کاریکاتور به عنوان چهره شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این حوزه شناخته می شود، تاکنون توانسته جوایز و عناوین بسیاری را در جشنواره‌های بین المللی کاریکاتور کسب کند و علاوه بر آن عضویت در هیئت داوران چندین جشنواره ملی و بین المللی کاریکاتور مثل جشنواره کارتون پکن، گریکارتون(یونان)، زیتون(قبرس)، پیراسیکابا(برزیل)، سن آنتونیو (کوبا)، آیدین دوغان (ترکیه) را در کارنامه دارد. مدیریت خانه کاریکاتور ایران، سردبیری مجله کیهان کاریکاتور، سر دبیری مجله بین المللی ایران کارتون مجله بین‌المللی ایران کارتون، مدیریت خانه کاریکاتور ایران، دبیر بخش آسیا فصلنامه کمیک جهانی پنسیلوانیا(آمریکا) و طراحی و برنامه ریزی اولین جشنواره کارتون بین‌المللی گریکارتون(یونان) از جمله مسئولیت‌های وی بوده لست. شجاعی طباطبایی که به دلیل برگزاری مسابقه کاریکاتور هلوکاست به 22 کشور ممنوع الورود شده است، هم اکنون مدیر خانه کاریکاتور انقلاب اسلامی است.

محمدرضا دوست محمدی

متولد 1355 کارشناس ارتباط تصویری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، کارشناس ارشد انیمیشن دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه تهران پردیس هنرهای زیبا است. وی علاوه بر کسب جوایز متعدد گرافیک و تصویرسازی، داوری دوسالانه کاریکاتور تهران، جشنواره مطبوعات همشهری، بخش پوستر جشنواره بین المللی فجر ، بخش پوستر و تصویرسازی جشنواره پیامبر اعظم(ص)، بخش تصویر سازی جشنواره امام و مردم، جشنواره بین المللی کارتون بازگشت به خانه، جشنواره بین المللی کارتون ضد تروریست را هم برعهده داشته است. مدیریت هنری مجله همشهری جوان، مدیریت هنری مجله سروش جوان، مدیریت سرویس تصویرسازی روزنامه جام جم، طراحی آثار هنری مجلات سلام بچه ها، پوپک، سروش جوان، سروش کودکان، رشد نوآموز، رشد کودک، رشد جوان، رشد نوجوان، همشهری جوان، چهل چراغ، جدید، زندگی ایده آل، کیهان کاریکاتور، ایران کارتون، همشهری ماه، همشهری داستان و انتشارات امیرکبیر، سوره مهر، نشر شهر، تبارک و فرهنگسراها و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ... از دیگر فعالیت‌های دوست محمدی بوده است.

رضا زاده‌محمدی

متولد 1355 نایین و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه امام صادق علیه اسلام است. زاده‌محمدی، کارشناس حوزه رسانه و برنامه‌های تلویزیونی است و پیش از این به عنوان عضو هیئت تحریریه در مجله‌های سوره، راه و ... فعالیت داشته است. او برگزیده چند دوره جشنواره مطبوعات است. زاده‌محمدی از اعضای هیئت داورن دوره گذشته جشنواره هم بوده است.

هادی محمدیان

متولد 1361 تهران و فارغ‌التحصیل گرافیک است. وی کار حرفه‌ای خود را با مجموعه انیمیشن «دره زنجفیل» آغاز کرد. محمدیان با ساخت انیمیشن کوتاه «پرواز تا بی نهایت» توانست فانوس بخش انیمیشن دومین دوره جشنواره فیلم عمار را به خود اختصاص دهد. همچنین این انیمیشن در اکران‌های مردمی جشنواره عمار نیز به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های عمار شناخته شد. محمدیان، سال گذشته نیز با ارائه انمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر جایزه ویژه دبیر جشنواره را کسب کرد. «شاهزاده روم» این روزها رکوردار فروش فیلم‌های در حال اکران سینمای کشور است.

 

داستانی؛

هوشنگ توکلی

هوشنگ توکلی (گلدوز) متولد 1327 تهران، بازیگر سینما و تلوزیون است. وی از سال 1346 بازی در تئاتر را شروع کرد و از سال 1364 با بازی در فیلم «خانه ابری» وارد عرصه سینما شد. از فعالیتهای توکلی می‌توان به بازی در فیلم‌هایی چون «قفس طلایی»، «پرنده باز»، «دلخون»، «زادبوم» و «نفوذی» اشاره کرد. وی مدیریت اداره هنرهای دراماتیک را نیز در کارنامه خود دارد. توکلی در پنجمین دوره جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

انسیه شاه‌حسینی

متولد سال 1333 گرگان و فارغ التحصیل کارگردانی سینما است. وی که به عنوان خبرنگار در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور داشت، فعالیت هنری‌اش را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و چند فیلم کوتاه نیز در کارنامه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «مجال» اشاره کرد که از طرف جشنواره‌های متعددی مورد  تحسین قرار گرفت. وی پیش از آنکه فرصت فیلمسازی بلند پیدا کند، هنرش را با نگارش رمان «توپچنار» نمایان کرد. نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های «غروب شد بیا»، «آخرین روز تابستان»، «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده»، نویسندگی فیلم‌های «دل نمک»، «آب را گل نکنید»، «اوینار»، «مجروح جنگی» و کارگردانی فیلم «زیباتر از زندگی» از جمله فعالیت‌های شاخص وی در حوزه فیلمسازی و سینماست. شاه‌حسینی همچنین توانسته است با حضور در جشنواره‌های مختلف، جوایز و عنواین متعددی را هم کسب کند که از جمله آنها می‌توان به تقدیر در جشنواره کارلوویزاری کشور چک و جایزه بازیگر زن از جشنواره اوراسیا در قزاقستان برای فیلم «شب بخیر فرمانده»، دیپلم افتخار از دهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «اوینار» و ... اشاره کرد. انسیه شاه حسینی که اولین زن رزمنده‌ای است که در موضوع دفاع مقدس فیلم ساخته است، در دوره‌های سوم و چهارم جشنواره عمار نیز به عنوان هیئت داوران حضور داشته است.

 

جمال شورجه

متولد 1333 زنجان، فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، نویسنده، تدوین‌گر، تهیه کننده وکارگردان است. وی که با فیلم «روزنه» کار خود را در سینما شروع کرد، با کارگردانی فیلم‌هایی که عمدتا داستان آنها در جبهه‌های جنگ تحمیلی می‌گذشت، رکورد جالب توجهی را در سینمای دفاع مقدس به خود اختصاص داده است. شورجه، تاکنون کارگردانی بیش از 10 فیلم با موضوع دفاع مقدس مثل «روزنه»، «عملیات کرکوک»، «حماسه مجنون»، «خلبان» و ... برعهده داشته است. کارگردانی فیلم‌های کوتاه «سالی به از این»، «قصه بیداری»، «بکویید دهل‌ها»، «اعزام بزرگ»، کارگردانی مشترک فیلم بلند «آسمان هشتم»، تهیه کنندگی فیلم‌هایی مثل «نفوذی»، «دوشیزه»، «شب دهم»، دستیار کارگردانی فیلم‌های «الماس بنفش»، «شرایط عینی»، «پرواز در شب» و مشاوره پروژه‌های «حضرت یوسف»، «فرزند خاک»، «بالاتر از خطر» و «یاس‌های پنهان» نیز از دیگر فعالیت‌های هنری و سینمایی وی بوده است. شورجه علاوه بر کسب جوایز متعدد در جشنواره‌های ملی، عضویت در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، عضویت در شورای صدور پروانه فیلمسازی و داوری جشنواره‌های مختلف داخلی مثل فجر را هم در کارنامه دارد.

محمد حسین نیرومند

متولد 1343 مشهد و فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی است. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به مدیر مسئولی کیهان کاریکاتور، مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبکه دو سیما، دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، سرپرستی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوره هنری مدیر مرکز تولید انیمشن سازمان صدا و سیما (صبا)، عضویت در تحریریه نشریه بین‌المللی کارتون که در آمریکا منتشر می‌شود، داوری دو سالانه بین‌المللی کارتون تهران، ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره و... اشاره کرد. وی انتشار کتاب «طنز مصور»، کتاب «کلاه به سرهای ابوغریب» و تألیف ده‌ها مقاله در ارتباط با آموزش کاریکاتور را در کارنامه خود دارد. نیرومند هم اکنون، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است. نیرومند، داوری سه دوره جشنواره عمار را نیز برعهده داشته است.

محمد خزاعی

فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده سینما است. وی در سال 77 اولین آثار خود را با نام‌های «دست‌های نیایش» و «ترانه تاکستان» ساخت. خزاعی حضور خود در سینما را با دستیاری، برنامه‌ریزی و تهیه‌کنندگی چندین فیلم بلند و مجموعه‌ تلویزیونی دنبال کرد. از جمله آثار شاخصی که وی تهیه‌کنندگی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به «پیک‌نیک در میدان جنگ» ، «پشت پرده مه» و «قلاده‌های طلا» اشاره نمود. وی دبیری سی امین جشنواره فیلم فجر، دبیری سه دوره اخیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و عضویت در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، را نیز در کارنامه خود دارد. خزاعی در دوره پنجم نیز جزء هیئت داوران بوده است.

 

مستند(نقد درون گفتمانی، جنگ نرم و تاریخ سیاسی)؛

مسعود رضایی

متولد 1341 تهران و فارغ‌التحصیل علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. وی از سال 1366 وارد فعالیت‌های مطبوعاتی شد. از جمله مسئولیت‌ها و سوابق او می‌توان به سردبیری «کیهان هوایی»، سردبیری نشریه «ارزش‌ها» و عضویت در هیئت مؤسس «دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران» اشاره کرد. وی هم‌اینک نیز معاون دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران است. رضایی دارای تألیفات و مقالات مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب رمان «تصادف»، کتاب «دین و دنیا»، کتاب «سیاست و تاریخ معاصر ایران» و کتاب «سیاست‌نامه» اشاره نمود. وی در سومین و پنجمین دوره جشنواره عمار هم جزء هیئت داوران بوده است.

محمدصادق کوشکی

 محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی، که در سال 1369 وارد دانشگاه امام صادق علیه السلام شد و در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد گردیده است. وی دارای دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. کوشکی که ریاست دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد، اکنون عضو هیأت علمی و رئیس گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تهران است. وی تاکنون چندین کتاب و ده‌ها مقاله در خصوص اندیشه سیاسی اسلام، اندیشه­های امام خمینی(ره)، غرب شناسی، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و مسایل جهان اسلام به نگارش درآورده است. «تاریخ مستطاب امریکا»، تازه‌ترین کتاب کوشکی است که به صورت طنز همراه با کاریکاتورهای مازیار بیژنی منتشر شده است. کوشکی، در چهارمین دوره جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

ابراهیم فیاض

متولد 1342 کازرون و عضو هیئت علمی دانشگاه‌های تهران، امام صادق (ع) و باقر‌العلوم است. وی علاوه بر تحصیل در حوزه، دارای مدرک کارشناسی «پژوهشگری» از دانشگاه تهران، کارشناسی‌ارشد «مردم شناسی» از دانشگاه تهران و دکتری «فرهنگ و ارتباطات» از دانشگاه امام صادق (ع) است.

کتاب‌های «سیاست، دین و فرهنگ»، «جامعه‌شناسی معرفتی ادبیات و ارتباطات»، «تعامل دین، فرهنگ و ارتباطات: نگاهی مردم‌شناختی»، «مهندسی فرهنگ عمومی»، «ایران آینده به سوی الگویی مردم شناختی برای ابر قدرتی ایران»، «تولید علم و علوم انسانی» و «مردم‌شناسی دینی توسعه در ایران: دین، فرهنگ و توسعه در ایران» از این استاد منتشر شده است. فیاض، در سه دوره اخیر داوری جشنواره عمار را برعهده داشته است.

حسن عباسی

متولد 1345 ازنا(لرستان) و دانش‌آموخته علوم استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری دوره های مختلف «غرب‌شناسی فلسفی، فرهنگی و استراتژیک»، کلاس‌های دکترینال جامع و همچنین دوره‌های «کلبه کرامت» اشاره کرد. وی تا به حال بیش از 140 کنفرانس علمی در داخل و خارج کشور برگزار کرده و متجاوز از 31 جلد کتاب در حوزه‌های مختلف علوم استراتژیک به رشته تحریر در آورده است. وی در حال حاضر، رئیس مرکز «بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران» است. عباسی در دوره چهارم و پنجم جشنواره نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

مجید بذرافکن

متولد 1360 دزفول و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد «معارف اسلامی و علوم سیاسی» (دانشگاه امام صادق علیه السلام) و دکتری «تدریس انقلاب اسلامی» است. بذرافکن همچنین کارشناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بوده و تدریس «انقلاب اسلامی» در دانشگاه از فعالیت‌های اوست.

 

مستند(جبهه فرهنگی و اقتصاد مقاومتی)؛

مهدی نصیری

متولد 1342 دامغان، روزنامه‌نگار، نویسنده و پژوهشگر علوم دینی بوده و دارای تحصیلات حوزوی تا مقطع خارج فقه است. دبیری سرویس مقالات، سردبیری و مدیرمسئولی روزنامه کیهان، انتشار نشریه سیاسی، فرهنگی صبح به مدت چهار سال، معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در کشور امارات، انتشار ماهنامه سیاحت غرب برای مرکز پژوهش‌های اسلامی ‌صدا و سیما در قم، مدیریت انتشارات کتاب صبح صاحب امتیازی و ... از جمله فعالیت‌ها و سوابق وی بوده است. نصیری علاوه بر نگارش ده‌ها مقاله و گفتگوی مطبوعاتی، چهار کتاب با عنوان‌های «اسلام و تجدد»، «فلسفه از منظر قران و عترت» ، «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام» و «آوینی و مدرنیته» تالیف و منتشر کرده است. وی هم اکنون صاحب امتیازی و مدیر مسئولی فصلنامه سمات را برعهده دارد. وی در سومین و پنجمین دروه جشنواره نیز جزء هیئت داوران بوده است.

رحیم مخدومی

متولد سال 1345 ورامین و فارغ التحصیل علوم تربیتی، معلم و نویسنده است. «جنگ پا برهنه»، «مردان درد»،«شصت خاکریز»، «لوطی و آتش»، «مالک خیبر»، «نرگس»، «یار کجاست»، «معلم فراری»، «چه کسی ماشه را خواهد کشید»، «یک آسمان هیاهو»، «وقتی پرده کنار رفت»، «پروانه‌های عرصه خبر» و «من مدیر جلسه‌ام» از جمله آثار وی در عرصه نویسندگی است که از میان این آثار «جنگ پا برهنه»، به عنوان کتاب منتخب دفاع مقدس، «نرگس»، «مالک خیبر» و «پروانه‌های عرصه خبر» هم به عنوان کتاب‌های برگزیده جشنواره کتاب معلم انتخاب شدند. مخدومی که دبیری جشنواره مردمی رسول آفتاب را هم در کارنامه دارد، از اعضای هیئت داوران سومین دوره جشنواره عمار نیز بوده است.

عادل پیغامی

متولد 1352 تهران و دارای کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی، دکترای علوم اقتصادی و از صاحبنظران اقتصاد مقاومتی است. از سوابق وی می‌توان به عضویت هیات علمی، عضویت در گروه معارف اسلامی و دروس عمومی، معاونت آموزشی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، مدیرکل دانشجویی و فرهنگی و عضویت در کمیته برنامه ریزی علمی و تدوین رسالت دانشگاه امام صادق علیه السلام اشاره کرد. وی همچنین مقاله «تئوری آنتروپی و کاربرد آن در اقتصاد توسعه» را به کنفرانس تورینو در سپتامبر 2005 ارائه داده و مدیریت پروژه راه اندازی فناوری آموزش از راه دور در دانشگاه و برگزاری یکدوره بین المللی پنج جانبه بین بانک توسعه اسلامی، دانشگاه لافبرو لندن، موسسه آموزش عالی مارکفیلد لندن، دانشگاه بین المللی اسلام آباد و دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع «بانکداری و مالیه اسلامی پیشرفته» را برعهده داشته است. او هم اکنون معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) است. پیغامی، در چهارمین جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

سید احمد عبودتیان

جانشین بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الوصیاء (ع)

 

مستند(بیداری اسلامی، ایران و آمریکا)؛

حجت الاسلام حمید رضا غریب رضا

متولد 1358 و نویسنده، مترجم و کارشناس مسائل جهان اسلام است که علاوه بر فعالیت در این زمینه با فعالان نهضت‌های اسلامی کشورهای عربی ارتباط دارد. از وی مقالات و سخنرانی‌های متعددی در سایت‌ها و نشریات مختلف منتشر شده است. «اویس خمینی»، «نگاه از بیرون، فتنه 88 از نگاه روزنامه نگاران خاورمیانه»، «نگاه از بیرون، فتنه 88 از نگاه تحلیل‌گران امریکایی»، ترجمه آثار شهید حسین الحوثی به فارسی، ترجمه کتاب خاطرات شهید مجید شهریاری به عربی و ... از جمله کتابها و تألیفات وی است. غریب‌رضا طبع ادبی هم دارد و به هر دو زبان فارسی و عربی شعر می‌گوید که محورش موضوعات و مسائل جهان اسلام است. حجت الاسلام غریب رضا، از داوران چهارمین دوره جشنواره عمار نیز بوده است. وی هم اکنون مدیر موسسه گفتگوی دینی است.

مرضیه هاشمی

متولد نیواورلینز ایالت لوئیزیانای امریکا و دانشجوی رشته رادیوـ تلویزیون، خبرنگار، مستند ساز و مجری شبکه پرس تی وی است. وی در سال 1979 با شنیدن اخبار و اطلاعاتی در مورد انقلاب اسلامی ایران، شروع به مطالعه در زمینه اسلام کرد و این دین را را برگزید.

احسان محمد حسنی

متولد 1359 و فعال فرهنگی و مستندساز است. ریاست فرهنگسرای پایداری، معاونت اطلاع رسانی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و معاونت هنری این بنیاد، از جمله سوابق و مسئولیتهای وی بوده است. اجرای برنامه‌هایی همچون «شب آفتابی» که روایتی تئاترگونه و مستند از صدراسلام تا زمان معاصر داشته، در کنار تولید مستندهایی همچون «روح الله» که در مناسبت های مختلف از صدا و سیما پخش شده است، از جمله فعالیت‌هایی است که محمدحسنی در آنها نقش داشته است. وی در حال حاضر مدیریت سازمان هنری، رسانه‌ای اوج را برعهده دارد. محمد حسنی، در سومین جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است

فؤاد ایزدی

متولد 1348 تهران، عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان(پیوسته) و دانشکده حقوق و علوم سیاسی(وابسته) دانشگاه تهران است. وی دکترای خود را در رشته ارتباطات جمعی از دانشگاه ایالتی لوئیزیانای آمریکا اخذ کرده است. ایزدی علاوه بر نگارش مقالات علمی و پژوهشی متعدد، کتابهایی را هم در حوزه مسائل سیاسی و بین المللی به رشته تحریر درآورده است که از آن جمله می‌توان به «دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران» و «منبع شناسی تروریسم و صلح» اشاره کرد. وی در چهارمین جشنواره عمار نیز از اعضای هیئت داوران بوده است.

مسعود براتی

کارشناس مسائل اقتصاد مقاومتی و عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی

 

مستند(شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم):

محسن گلعلی بابایی

متولد سال 1339 در روستای برار از توابع شهرستان چالوس است. «غ‍رب‍ت ه‍ور»، «از الوند تا قراویز»، «ح‍ک‍ای‍ت م‍ردان م‍رد»، «نبردهای جنوب اهواز (کارنامه تاریخی، جغرافیایی، نظامی منطقه عملیاتی جنوب و جنوب غربی اهواز)»، «ح‍ک‍ای‍ت م‍ردان م‍ه‍ر(ب‍ر اساس زندگی نامه س‍رداران ش‍ه‍ی‍د غ‍لام‍ع‍ل‍ی پ‍ی‍چ‍ک و م‍ه‍دی خ‍ن‍دان)» و «ن‍ق‍طه ره‍ای‍ی» ، از جمله آثار منتشر شده وی هستند. بابایی که در چهارمین جشنواره هم جزء هیئت داوران بوده است، هم اکنون رئیس سازمان ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

جهانگیر خسروشاهی

متولد 1340 در روستای دهق واقع در ۸۴ کیلومتری شمال غرب اصفهان، رمان نویس و داستان کوتاه نویس است. وی فعالیت‌های فرهنگی خود را از ابتدای انقلاب اسلامی شروع و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را آغاز کرد. حضور در مجله سوره، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح از فعالیت‌های فرهنگی خسرو شاهی است. در سال ۱۳۷۷ به عنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۷۹، ۱۳۸۳ به عنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشته است و در سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بوده است. خسروشاهی تا کنون آثار زیادی از جمله داستان کوتاه، رمان، زندگینامه داستانی و مقاله به چاپ رسانده است که از جمله آنها می توان داستان‌های نفر پانزدهم، صخره‌ها و پروانه ها، خلفه‌های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رؤیت، به کلی سری، رمان‌های زخمدار، رؤیای داغ و ... را نام برد.

محسن یزدی قلعه

متولد ۱۳۵۹ و از سال ۱۳۷۹ در حوزه رسانه و تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده است. وی در رسانه‌های مختلف فعالیت‌ داشته که آخرین‌ آن‌ها مدیرکلی سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس است. همچنین فعالیت‌های وی در حوزه مستند عبارت است از مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری، کارگردانی مستند «مجابی‌ها» ، کارگردانی مستند زندگی جانبازان جنگ تحمیلی، تولید مجموعه شهدای دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، کارگردانی مستند «مسافر ایران»، کارگردانی مستند «گزارش یک جنگ»، تولید مستند «پایان فرعون» پیرامون انقلاب مصر، تهیه کننده مستند «روزهای خرداد» درباره فتنه ۸۸. یزدی قلعه در سومین جشنواره عمار با مستند «99 درصد» درباره جنبش وال استریت، به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شد.

حسین یکتا

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) ، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راوی دفاع مقدس

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۴
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••