«سراج 24» منتشر کرد؛

برائت یک عضو فرقه حلقه از محمدعلی طاهری در شبکه بهایی+فیلم

گروه فرهنگی «سراج24»- وقتی در اواسط دهه هفتاد شمسی، شخصی ناشناس مدعی فرادرمانی شد، کمتر کسی به او توجهی نشان داد. همین موجب شد تا وی کمی بعدتر، مدعی راه اندازی گونه ای عرفان شود که این روزها با نام "حلقه" یا کیهانی می شناسیم. موسس این فرقه شخصی بنام"محمدعلی طاهری" است که بهره ای از اطلاعات دینی نداشته و با کمک چند خانم، که برخی از آنها مطالعات عرفانی و قرآنی داشته اند توانست این فرقه را گسترش دهد.

شروع فعالیت وی از سال 1383 بود که بعدها تلاش نمود در پوشش یک موسسه فعالیت خود را ادامه دهد. رییس این فرقه در سال 1385 مجوز یک سازمان مردم نهاد را کسب نمود که به دلیل تخلفات گسترده، مجوز وی تمدید نگردیداما  علیرغم اینکه هیچ گونه مجوز آموزشی برای آقای طاهری صادر نشده بود؛ ولی کلاسهای گسترده ای را در تهران و چند شهر کشور فعال نمود که در برخی از این کلاسهای تا 300 هزار تومان برای 6 دوره کوتاه مدت آموزشی دریافت می کرد و از این طریق میلیون ها تومان ثروت نامشروع و غیر قانونی کسب نمود.

با بالا گرفتن کار طاهری و شکایات مختلفی که در خصوص آسیب های این عرفان مدعی درمان و اتصال به منبع نامعلوم کیهانی به مراجع قضایی صورت گرفت، وی دستگیر و پرونده این عرفان ساختگی به جریان افتاد.

آموزه های انحرافی مغایر با آموزه های دینی، آسیب های متعدد به افراد فریب خورده توسط این عرفان، کسب درآمدهای نامشروع و فریب جوانان و ... عللی بود که سرکرده این عرفان جعلی در دادگاه محاکمه شود که چندی پیش حکم وی در خصوص افساد فی الارض صادر شد.

بخش قابل توجهی از افراد درگیر با این فرقه دروغین پس از پی بردن به ماهیت و خطرات "حلقه"، از آن جدا شده و به افشای ماهیت طاهری و این فرقه پرداختند اما این افشاگری ها با تهدید و ارعاب و حتی ترور از سوی اعضای حلقه مواجه شد تا کسی دیگر جرات اظهار نظر در مورد طاهری و اقدامات وی را نداشته باشد.

با این حال باز هم جداشدگانی از این فرقه وجود دارند که شجاعانه برائت خود از حلقه را اعلام می کنند.

در یکی از جدیدترین موارد، یکی از اعضای فرقه حلقه با ارسال فیلمی از خود به یک شبکه حامی فرقه حلقه ضمن سوزاندن مدارک اعطایی این فرقه و کتب محمدعلی طاهری، بیزاری خود از عرفان دروغین شعور کیهانی را ابراز می دارد.

 

 

اخبار مرتبط

معمای فروش آرشیو صدا و سیما به شبکه «من و تو»!

پول سعودی «من و تو» را چاق می‌کند

واکنش‌ دستپاچه و فرافکنانه به حضور مجری «من و تو» در جشنواره جهانی فیلم فجر/ آیا دست اندرکاران جشنواره این مجری را نمی شناختند!؟

0 نظر

ارسال نظر

capcha