پیشبرد اهداف سیاسی به نام کار فرهنگی

نگاه افراطیون حاکم بر وزارت علوم به دانشجویان از 76 تا به امروز:از پادویی سیاسی احزاب تا رقاصی در کف دانشگاه ها!+فیلم

رقص و پایکوبی به بهانه جشن مبعث در دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان- سایت خبری صبح توس (30 اردیبهشت 1394)

*در جشن خوابگاه‌های دانشگاه مازندران رخ داد رقص دانشجویان درحضور سرپرست روحانی دانشگاه!- سایت خبری صراط نیوز (29 اردیبهشت 1394)

*جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه مازندران، به صورت مختلط برگزار شد که گویی همه دانشجویان در کلاسهای رقص فارغ التحصیل شده بودند! خبرگزاری فارس (31 اردیبهشت 94)

*راه‌اندازی «دیسکو» کوچولو در دانشگاه اصفهان! –خبرگزاری دانشجو (29 اردیبهشت 1394)

*جشنواره غذای ملل در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که در آن دانشجویان به رقص و پایکوبی پرداختند.-تابناک رضوی (22 اردیبهشت 1394)

*افتضاحی بنام جشن در دانشگاه آزاد بیرجند، از صدای سگ تا رقص دسته‌جمعی (21 اردیبهشت 1394)


این‌ها بخشی از اخباری است که در ماه‌های اخیر از دانشگاه‌های کشور مخابره می‌شود. و فیلم‌ها و عکس‌های این مراسمات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود و روی جدید دانشگاه را به مردم نشان می‌دهد! دانشگاهی به سمت حاشیه‌ها و ابتذال فرهنگی سیر می‌کند و از رسالت اصلی خود که علم‌آموزی و تولید علم است دورمانده است
در سال‌های دولت اصلاحات که افراطیون حاکم بر وزارت علوم بودند دانشگاه‌ها به باشگاه احزاب و گروه‌های سیاسی تبدیل‌شده بود و هرروز به بهانه‌ای حادثه و حاشیه‌ای سیاسی از دانشگاه‌ها بیرون می‌آمد که اوج آن فتنه کوی دانشگاه در تیرماه سال 1378 بود که با دخالت بخشی از اعضای دولت اصلاحات در دانشگاه رخ داد. شعارهای زیبای آزادی بیان و ارزش دادن به جنبش دانشجویی سکه رایج آن دوران بود که به همین بهانه دانشجو به‌عنوان پادوی جریان سیاسی خاص و جنبش دانشجویی کارگزار احزاب در دانشگاه بود اما پس از آن بود که در اواخر دولت اصلاحات سعید حجاریان تئوریسین مشهور اصلاحات اعلام کرد جنبش دانشجویی در ایران کارکردی ندارد و جنبش دانشجویی حرف مفت است! پس از حجاریان قوچانی روزنامه‌نگار جوان اردوگاه اصلاحات نیز در سرمقاله‌ای در هفته‌نامه شهروند خبر از مرگ جنبش دانشجویی داد و نوشت جنبش دانشجویی مرد و زنده‌باد دانشگاه!
به نظر می‌رسد در دولت فعلی که بار دیگر افراطیون بر وزارت علوم حاکم شده‌اند و تفکر اصلاح‌طلبی در آن حکم‌فرماست به‌گونه‌ای دیگر سعی دارد دانشگاه ئ دانشجو را به حواشی براند و این بار به‌جای رویکرد سیاسی رویکرد فرهنگی و به تعبیر بهتر ضد فرهنگی را برگزیده است و این بار به‌جای تبدیل دانشگاه به باشگاه احزاب درصدد تبدیل دانشگاه به باشگاه رقاصی است! اگر در دوران اصلاحات بخشی از مسئولین سیاسیون درصدد تحریک سیاسی دانشجویان بودند امروز عده‌ای سعی می‌کنند به‌گونه‌ای دیگر دست به تحریک دانشجویان زده و آنان را به طریقی دیگر وارد صحنه کنند و البته در این میان به اسم کار فرهنگی اهداف سیاسی خود را صید کنند!
اقدامات مبتذل این روزها در دانشگاه‌های مختلف به بهانه مراسم جشن چیزی جز به حاشیه کشاندن دانشگاه نیست تا عده‌ای مشغول رقص و آواز شوند و عده‌ای دیگر به با مخالفت با این مراسم ضد شرعی و ضد اخلاقی صدای اعتراض بلند کنند و در اولویت مباحث دانشگاه به این موارد مبتذل تنزل یابد!
اما در کنار اخبار فوق خبری دیگر هم انتشار یافت با این عنوان که «افت علمی کشور پس از 8 سال رشد مستمر- مشرق نیوز (۰۲ خرداد ۱۳۹۴)» برمبنای این خبر «سهم تولید علم ایران از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ مرتبا افزایش یافته و از سال ۲۰۱۳ این رشد متوقف شده و عقبگرد علمی کشور آغاز شده است.» تا جایی که حتی عربستان مرتجع واپسگرا رشد علمی بالاتری از ایران داشته است!
این در حالی است که طبق سند چشم‌انداز بیست‌ساله تا ده سال دیگر ایران باید قطب علمی منطقه باشد!
به نظر می‌رسد مسئولین وزارت علوم و دانشگاه آزد اسلامی که امروز هر دو یک تفکر دارند باید به فکر نشاط علمی در دانشگاه‌ها باشند و به‌جای همایش‌های فانتزی تجلیل از افراد خاص و معلوم‌الحال و مراسمات رقص و آواز، به وظیفه اصلی خود بپردازند و برگزاری کنسرت و مراسمات این‌گونه را به وزارت ارشاد بسپارند که نشان داده به‌خوبی از پس این‌گونه کارها برمی‌آید!

توجه مسئولین وزارت علوم و دانشگاه آزاد به وظایف خود سبب خواهد شد روند صعودی سابق رشد علمی کشور بار دیگر به روند خود بازگردد و استعداد جوانان این مرزبوم به‌جای حضور در مراسمات رقص و آواز صرف در پیشرفت کشور شود!

اخبار مرتبط

بزرگداشت حماسه ۹ دی در تهران + تصاویر

نهم دی؛ ابطالِ توطئه «ابطال انتخابات» در فتنه ۸۸

وزارت علوم مکلف به حمایت از دانشکده‌ها و مدارس حکمرانی شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha