سراج24 گزارش می‌دهد؛

نشست­ تخصصی تبیین نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی در ورامین برگزار شد

به گزارش سراج24، در قسمت اول مباحث این نشست "نظریه پردازش موضوعات جهت ساز"-به عنوان نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی- تبیین شد. از منظر اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی؛ هدف اصلی نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی تصویرسازی کلان از اداره جامعه برمبنای دین مبین اسلام  است و در این نظریه مادرِ بعد از تصور سه اصلِ: 1- ضرورت مشارکت اراده ها در اداره جامعه 2- ضرورت حذف مکانیزم­های اجباری درفرآیند مشارکت اراده ها و 3- چگونگی اصلاح نگرش های موثر برتصمیم­ گیری اراده ها,  این تصویر کلان به صورت اجمالی ایجاد می شود.

همچنین در قسمت دوم مباحث این نشست با طرح این سوال که: آیا می توان درتغییر نگرش ها فقط  از مکانیزم های نظری و کلامی استفاده نمود؟ جایگاه موضوعات جهت ساز- مانند دوران شکل­ گیری شخصیت و نفی سبیل -در اصلاح نگرش ها تبیین شد. در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی موضوعات جهت ساز جامعه ایران تجمیع شده است.

لازم به ذکر است که به علت جایگاه اساسی "نظام نگرش های فرد" در انتخاب جهت فردی و اجتماعی زندگی؛  از موضوعاتی که در حکم زیر ساخت برای ایجاد نگرش ها محسوب می شوند؛ به موضوعات جهت ساز تعبیر شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

ترنجستان «خلیج فارس» مشهد؛ فروشگاهی برای توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب

فراخوان جذب و دریافت ایده‌های فرهنگی اربعین منتشر شد+فیلم

نقش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بازنمایی جنایات حقوق بشری آمریکا/ ارزش آثاری دغدغه‌مند در برابر موج رسانه‌های فریبنده غربی/ از تولید فیلم‌های مستند تا طراحی پوسترهایی خلاقانه

0 نظر

ارسال نظر

capcha