در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست

تظاهرات علیه کدخدا در دهکده!+فیلم


رویترز از تظاهرات مردم نیویورک در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط یک پلیس سفیدپوست به بهانه سوت زدن مقابل پاسگاه‌ های پلیس در منطقه هارلم خبر داد.
از زمان تبرئه شدن "دانیل پانتالئو" افسر پلیس مسئول قتل "اریک گارنر" سیاهپوست تظاهرات اعتراض آمیز در آمریکا شکل گرفته زیرا اکثر مردم نیویورک بر این باورند که  هیئت منصفه دادگاه باید علیه این افسر پلیس پرونده‌ ای به اتهام ارتکاب جرایم مجرمانه تشکیل می داد.
معترضان همچنین با حمل پلاکاردهایی سیاه و سفید که روی آنها اسامی بیش از 100 نفر از قربانیان خشونت‌ های پلیس نوشته شده بود، اعتراض خود را به تبعیض نژادی در آمریکا اعلام کردند.
رهبران معترضان نیز از برگزاری تظاهرات امروز شنبه در اعتراض به تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور خبر دادند.
احتمال می رود که تظاهرات آمریکایی ها در حمایت از خانواده های "مایکل براون" و "اریک گارنر" به خشونت کشیده شود و پلیس و ماموران ویژه فدرال برای سرکوب این تظاهرات به اقدامات خشونت بار متوسل شوند.
تظاهرات در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا از ماه گذشته پس از بی گناه دانستن افسران سفید پوست از سوی هیئت منصفه به اوج خود رسید و انتظار می رود که امشب نیز تظاهرات گسترده ای در  خیابان پنسیلوانیا و در فاصله میان کاخ سفید و کنگره آمریکا برگزار شود.
تظاهرات اولیه در ۱۲ آذر ماه در نیویورک آغاز شد و به سرعت به فیلادلفیا، واشنگتن و اوکلند کشیده شد. این برای دومین بار ظرف یک ماه اخیر است که سیستم قضایی آمریکا پلیس های عامل قتل شهروندان سیاه پوست این کشور را بی گناه تشخیص می دهد. در ماه گذشته هیئت منصفه میسوری رای به بیگناهی قاتل "مایکل براون" داد که همین امر موجب به راه افتادن اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا شد.

اخبار مرتبط

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از نژادپرستی در انگلستان

جزئیات تصویب طرح ضدایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

چارچوب ها و اصول حقوق بشر و محیط زیست

0 نظر

ارسال نظر

capcha