احتمال بروز فاجعه انسانی

تصرف شهر موصل توسط تروریست های داعش + فیلم

به گزارش سراج24 به نقل از العالم  عناصر گروه تروریستی داعش بامداد امروز پس از حمله به استانداری نینوا در موصل، مناطق مختلف این شهر را تصرف کردند.

شمار قابل توجهی از ساکنان شهر موصل در پی هجوم عناصر داعش از این شهر گریختند. منابع عراقی با اشاره به شمار بسیار زیاد آوارگان درباره احتمال بروز فاجعه انسانی هشدار دادند.

 

جزئیاتی درباره شهر بحران زده موصل
 
شهر موصل در استان نینوا، دومین شهر از نظر وسعت در عراق است.

این شهر در 350 کیلومتری شمال بغداد و مرکز استان نینوا است که حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد.
این شهر همچنین پس از شهر فلوجه در استان الانبار (60 کیلومتری غرب بغداد) دومین شهری است که از کنترل نیروهای ارتش عراق خارج می شود.اکثر ساکنان موصل کرد و از اهل تسنن هستند. اقلیتهایی نیز از مسیحیان و ترکمانها در این شهر زندگی می کنند.
این شهر بامداد امروز هدف حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفت. تروریستهای داعش پس از تصرف ساختمان استانداری در موصل، بقیه مناطق این شهر را نیز تصرف کردند.

مالکی خواهان اعلام وضع فوق‌العاده در سراسر عراق شد

نخست وزیر عراق بعد از ظهر سه شنبه با قرائت بیانیه ای که به طور مستقیم از رسانه ها پخش شد، در سراسر این کشور وضع فوق العاده اعلام کرد و از مجلس عراق خواست برای مقابله با گروهک تروریستی داعش، برقراری وضع فوق العاده را تأیید کند.

نوری مالکی در این بیانیه تاکید کرد: دولت، تصمیم دارد در تمام عراق، وضع فوق العاده اعلام کند و از مجلس می خواهیم جلسه ای فوری برای اعلام وضع فوق العاده در کشور جهت مقابله با گروه تروریستی داعش برگزار کند.

نخست وزیر  عراق همچنین بر مجازات تمامی کسانی که با کوتاهی خود موجب بروز چنین وضعی دراستان نینوا شده اند، تأکید کرد.وی در ادامه، با اشاره به ضرورت تایید اقدامات دولت عراق توسط سازمان ملل، ضرورت کنترل مرزها توسط کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.

نوری مالکی سپس از همه وزارتخانه های عراق خواست به خانواده های آواره شده رسیدگی کنند.یادآور می شود، تروریست های داعش از دوشنبه شب ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل و دو شبکه ماهواره ای "سما الموصل" و "نینوا الغد" و همچنین شماری از مراکز امنیتی و نهادهای رسمی دولت را در این استان اشغال کردند و در دو ساحل راست و چپ شهر مستقر شدند و هزاران تن از زندانیان ِ زندان های بادوش، التسفیرات و بخش مبارزه با تروریسم را فراری دادند.
 

اخبار مرتبط

خاطرات یک داعشی به تهران رسید

عملیات انتحاری داعش در «سامراء»

انتقال حدود ۱۰ هزار تروریست به افغانستان

0 نظر

ارسال نظر

capcha