جریان‌شناسی فمینیسم/

فمینیسم ایرانی در مثلث فراماسونری، بهاییت و ساواک + فیلم

به گزارش سراج24، شیرین عبادی، فرزند محمدعلی عبادی (از صاحب‌منصبان در ساختار حکومت پهلوی)، در سال 1326 در همدان متولد شد. پدرش در همان سال، به ریاست اداره‌کل ثبت شرکت‌ها منصوب شد؛ اداره‌ای که جدا از ثبت شرکت‌های تجاری و شخصی، عملیات تثبیت و قانونی‌سازی ثروت بی‌حساب بنیاد پهلوی را نیز برعهده داشت. برای او که دوران اشتغال به کارش را در میان فراماسون‌ها گذرانده بود، حیف بود که خودش نیز ماسون نباشد. بنابراین طبق قوانین رسمی ماسونی، درخواست عضویت در تشکیلات فراماسونری را تنظیم و ارسال کرد و در اردیبهشت 1345، پس از دو دهه‌ خدمتگزاری به رژیم سلطنتی، به عضویت لژ فراماسونری مولوی درآمد.
 
مینو عبادی، مادر شیرین نیز جوانی‌اش را در جریان فعالیت نوفمینیست‌های مشروطه‌خواه گذرانده بوده و در تاریخ‌نگاری‌های فمینیسم ایرانی از پیشتازان کشف حجاب، پیش از فرمان کشف حجاب اجباری رضاخان، برشمرده شده است. بنابراین شیرین عبادی در خانواده‌ای متأثر از مدرنیزاسیون پهلوی و قجری، که منش روشن‌فکران غرب‌زده را برگزیده بود، رشد کرده است.
 
وی دوران متوسطه را در دبیرستان انوشیروان دادگر گذراند که توسط محمدعلی فروغی تأسیس شده بود و ریاست آن را منوچهر اقبال، از فراماسونرهای سرشناس دوران دوم پهلوی، برعهده داشت. اقبال رئیس انجمن فراماسونری اخوت و عضو برجسته‌ی لژهای ماسونی مولوی، آفتاب، مهر، صفا، رازی و آریامهر بود. سیاست این مدرسه نیز به قول تقی‌زاده، فرنگی شدن از فرق سر تا نوک پا بود.
 
اما عبادی در نیمه‌های دوره‌ی دبیرستان، مدرسه‌ی‌ انوشیروان دادگر را ترک کرد و به دبیرستان رضاشاه کبیر رفت؛ مدرسه‌ای که مجهزترین مرکز آموزش دختران به شمار می‌آمد و گرایش‌های شدید معطوف به دربار پهلوی داشت و کارگزاران آینده‌‌ی رژیم از فارغ‌التحصیلان این مدرسه برگزیده می‌شدند. فرخ‌رو پارسای از معلمین این مدرسه بود و بعداً به ریاست این مدرسه رسید. وی بهایی‌زاده‌ای بود با تعلقات شدید فمینیستی. او سپس به نمایندگی مجلس بیست‌ویکم و نهایتاً به‌عنوان نخستین وزیر زن در کابینه‌ی امیرعباس هویدا در وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد.
 
برهان گزارش داد ، مطابق با اسناد منتشرشده‌ی ساواک، وی در زمره‌ی کلیدی‌ترین عناصر کادر ساواک در آموزش و پرورش پهلوی به شمار می‌آمد و در واقع وی پس از عضویت رسمی دو برادرش در کادر ساواک، سومین فرد خانواده‌ی پارسای بود که به این سازمان مخوف خدمت می‌کرد. او وظیفه داشت در مورد تعقیب و تنبیه دانش‌آموزان انقلابی تصمیم‌گیری کند. به این ترتیب، شیرین عبادی از مکتب‌خانه‌ای آمیخته با آموزه‌های بهاییت، فراماسونری و ساواک، جایی که آموخت چگونه می‌توان شیرین عبادی شد، فارغ‌التحصیل شد.
 

اخبار مرتبط

نقش بهائیان در کشتار مردم ایران در 15 خرداد 42

اگر فائزه هاشمی به دیدار خانم کمال آبادی نمی رفت، اشتباه بود/ دانشگاه تهران آقای هاشمی را مجبور به برائت جویی کرد!

انجمن حجتیه و بهائیت؛ دو روی یک سکه!

0 نظر

ارسال نظر

capcha