درباره برناردی؛ بازیکن پرافتخار، مربی کم تجربه+فیلم

به گزارش « سراج24»، فدراسیون والیبال ایران در حالی به توصیه ولاسکو با لورنزو برناردی به توافق رسیده که او بر خلاف دوران بازی بسیار درخشانی که دارد در مربیگری آن هم در رده ملی چندان پرکار نبوده است. بازیکن شماره 9 پیشین تیم ملی ایتالیا با انجام بازی‌های چشمگیر به عنوان بازیکن قرن بیستم جهان در کنار کارچ کرالی آمریکایی انتخاب شد.

نگاهی به افتخارات سرمربی احتمالی تیم ملی والیبال ایران:

* لورنزو 3 بار تجربه حضور در المپیک را دارد که اولین المپیک او در سن 20 سالگی و در سئول بود.

* همه‌کاره بودن برناردی یکی از نقاط برجسته کارنامه او به حساب می‌آید. او هم در پست پاسور و هم اسپکر در دوران خود جزو بهترین‌ها بوده است.

* او به همراه تیم ملی ایتالیا در سال 1989 به مدال طلای اروپا رسید و در سال 1990 قهرمان جهان شد.

*برناردی در لیگ جهانی 1992 به عنوان باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.

* تیم ملی ایتالیا با درخشش برناردی به مقام پنجم المپیک 1992 بارسلونا رسید.

*بازیکن شماره 9 تیم ملی ایتالیا در مسابقات قهرمانی جهان سال 1994 و مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1995 باز هم عنوان باارزش‌ترین بازیکن را به خود اختصاص داد.

* آخرین حضور لورنزو در المپیک، بازی‌های 1996 آتلانتا بود که ایتالیا هر 5 بازی‌ مرحله اول خود را 3 بر صفر برد ولی در یک فینال به یاد ماندنی مغلوب هلند شد و به مدال نقره المپیک رسید.

* تیم ملی ایتالیا به کمک برناردی در سال 2001 مقام نایب قهرمانی اروپا را کسب کرد.

*برناردی پس از حضور در 306 بازی بین‌المللی برای آتزوری در سال 2001 از سوی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم انتخاب شد.

* لورنزو بازیکنی است که توانسته با 9 تیم مختلف در لیگ ایتالیا به مقام قهرمانی سری A  برسد و به این ترتیب آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است.  

* برناردی در سال 2010 هدایت تیم «یاستربسکی وایگل» در لیگ لهستان را قبول کرد و توانست در همان سال تیمش را به مقام چهارم جام اروپا برساند.

اخبار مرتبط

رکورد جدید فروش نفت ایران + فیلم

فیلم| شور و حال مردم یزد برای استقبال از رئیس‌جمهور

تجزیه ایران به اسم رمز اشوب

0 نظر

ارسال نظر

capcha