اشکان هستم از لس آنجلس؛

افشای یک پیوند محرمانه+ فیلم

به گزارش  « سراج24»، مجله خبری اخبار ساعت 19 شبکه اول سیما، شب گذشته اقدام به پرده برداری از ستاد مشترک فرماندهی و سیستم یکپارچه دو رسانه فعال ضدانقلاب یعنی «بی بی سی» و «صدای آمریکا» نمود.

 در این فیلم از روش های سانسور صدای مخالفین و دستورالعمل های فریبکارانه  این رسانه ها در برخورد با مخاطبین رونمایی می شود.

 

موضوعاتی نظیر قطع تماس و سانسور نظرات مخالف شبکه، پرداختن هر دو شبکه به موضوعات مشترک در یک روز،  استفاده از مخاطبین تکراری با اسامی مختلف، قرض دادن مخاطبین دو شبکه به یکدیگر، جا زدن همکاران شبکه به جای مخاطبینی که به صورت تصویری از داخل کشور با این شبکه تماس گرفته اند و محل تامین بودجه این دو شبکه پرداخته شده است.

 

در قسمت هایی از این فیلم  به ادعای عجیب مدیر شبکه بی بی سی فارسی مبنی بر دارا بودن 12 میلیون مخاطب هفتگی! توسط این شبکه در داخل ایران نیز پاسخ جالبی داده شده است.

 

لازم به ذکر است که همکاری های این دو شبکه آن چنان تنگاتنگ است که هر از چندگاهی کارمندان در  این دو شبکه جابجا می شوند. طوری که انگار در یک شبکه کار می کنند و تنها از قسمتی به قسمت دیگری منتقل می شوند.

 

برای نمونه می توان به انتقال محمد منظرپور از بی بی سی فارسی به صدای آمریکا و جابجایی نگار مرتضوی از صدای آمریکا به بی بی سی اشاره کرد.

 

 

صرف نظر از انتخاب موضوعات یکسان و اخبار مشابه در این دو رسانه ضد انقلاب، حتی کارشناسان و فعالان سیاسی که به این شبکه ها دعوت می شوند هم مشترک هستند و نقطه نظرات واحدی را در دو شبکه مطرح می کنند.

 

 

از دیگر شباهت های این دو شبکه می توان به نفوذ جریان بهائیت و سلطنت طلبان در سیاست گذاری و مدیریت دو شبکه اشاره نمود به طوری که پخش برنامه هایی در راستای مظلوم نمایی بهائیان و حمایت از عملکرد دوران پهلوی  به طور متناوب در برنامه های این دو شبکه دیده می شود و همین مسأله نیز تاثیر بسزایی در افراطی گری در برنامه های این شبکه ها و در نتیجه در ریزش مخاطبان این دو شبکه داشته است.

 

از این رو هر از چند گاهی مسئولان دولتی آمریکا از پخش برنامه های بی کیفیت شبکه صدای آمریکا انتقاد می کنند و از قطع بودجه این شبکه و تعطیلی آن سخن می گویند./جام

اخبار مرتبط

درسی که شهید صیاد شیرازی به رزمندگان یک پایگاه داد

ضبط کلیپ توسط خواننده زن ضدانقلاب در باغ های کرج/ایران بارانداز خواننده های ضدانقلاب می شود؟

بازتاب سخنان حاتمی کیا درباره موسوی و روحانی در رسانه های غربی+ تصویر سند

0 نظر

ارسال نظر

capcha