دولت انقلابی آینده باید ساختار امور زنان را به ساختار توانمند ارتقاء دهد

 به گزارش سراج24، زهره طبیب‌زاده، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس مرکز دولت نهم امور زنان و خانواده در دومین سلسه نشست‌های «گفتمان سازی و مطالبه گری دولت‌ها در حوزه زنان و خانواده» که از سوی بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد، گفت: با روی کار آمدن دولت اعتدال و افزایش فاصله طبقاتی و رواج پدیده اشرافیگری و فساد ناشی از خصوصی سازی‌ها بین قشر خاکستری متاثر از شبکه‌های تلویزیونی بیگانه این افکارشکل گرفته که برای اصلاح وضع موجود فقط یک رضاخان لازم است.

 

 طبیب‌زاده ادامه داد: مسئولان دولت باید حافظ شعار‌های انقلاب و ساده زیستی امامین انقلاب باشند در حالیکه الان مردم شاهد لباس‌های برند مسئولین، ساعت مچی و دکمه سردست گران قیمت آن‌ها و اقامتشان در منازل مسکونی گرانقیمت ویلایی و تفریحات جت اسکی و فوت آن‌ها در استخر فرح هستند.

 

 نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نوع مناسبات رفتاری سازگار با شعار‌های انقلاب و زیبنده مسئولان جمهوری اسلامی نیست. مرحوم هاشمی می‌گفت اگر یک پالایشگاه یا سد در کشور ساخته شود یک نفر هم چند میلیون رشوه بگیرد چه اهمیتی داره بالاخره سد ساخته شده آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟ فساد خصوصی‌سازی‌ها از دوره هاشمی شروع شد و الان به اوج خود در دولت اعتدال رسیده است. بحث عزت ملی را هم خدشه دار کردند امریکا ایران رو محور شرارت نامید و در زمان مذاکرات اخیر بدترین تحقیر‌ها به ملت ایران روا داشته شد وندی شرمن ژن ایرانی را ژن فریبکاری نامید باز این‌ها آمریکا را کدخدا می‌دانند و با عقب نشین‌های ذلت بار تن به برجام دادند.

 

 وی گفت: فرهنگ ابتذال دولتی شده و در مراسم دولتی شاهد آن هستیم. در کنار همه این عملکرد‌های مغایر با شعار‌های اولیه انقلاب مسئولان دولتی، ما ملت مسلمان و انقلابی ایران را داریم. زنان ما در دامان خود مردان بزرگی را پروراند که در زندان‌های رژیم شاه شکنجه شدند پس از انقلاب بهترین فرزندان این ملت تقدیم جنگ تحمیلی و در زمان کنونی مدافع حرم شدند.

 

 طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: زنان ما پس از انقلاب در همه عرصه هاحضور مثبت داشتنددر راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها حضور سیاسی تعیین کننده دارند در عرصه علمی رشد بسیار چشمگیری داشته اند. یکی از مهمترین پیشرفت‌های زنان در بخش آموزشی است. ۹۸ درصد از دختران واجب التعلیم ما در حال آموزش هستند. در برخی سال‌ها تا ۶۰ درصد ازظرفیت دانشگاه‌ها را دانشجویان دختر اشغال کرده بودند. قبل از انقلاب ۱۴ درصد پزشک زن داشتیم و این رقم بعد از انقلاب به ۴۰ درصد ودر رشته تخصصی زنان به ۹۸ درصد رسیده است.

 

 رئیس مرکز دولت نهم امور زنان و خانواده بیان کرد: زنان ما در مرحله تثبیت و ساخت کشور در سه دهه اخیر بعد از انقلاب پا به پای مردان حضور داشته اند، ولی متاسفانه در مورد مسائل زنان بصورت سلیقه‌ای در دولت‌ها عمل شده است.

 

 وی ادامه داد: در دوره اصلاحات بشدت تلاش کردند به کنوانسیون رفع تبعیض از زنان بپیوندند در دوره دولت نهم و دهم عکس آن عمل شد ما مطرح کردیم که با وجود داشتن منشور حقوق و مسئولیت زن مسلمان ما نیاز به پیوستن به کنوانسیون‌های بیگانه نداریم الان در دولت اعتدال رفتند به سند ۲۰۳۰ پیوسته اند، معاون اول رئیس جمهور اجرای آنرا امضا کرده بود که خوشبخانه مقام معظم رهبری جلوی اجرای این سند را گرفتند هرچند متاسفانه هنوز قسمت‌هایی از آن در حال اجرا است و رئیس جمهور مطرح میکند که من از هر چه بگذرم از ۲۰۳۰ نمی‌گذرم و به مخالفت صریح علیه ُسخنان رهبری مبادرت می‌ورزد. در حال حاضر بازار کار برای مردانی که نفقه به عهده آنهاست وجود ندارد چه برسد به زنان و دختران لذا شعار تساوی جنسیتی سند ۲۰۳۰ در زمینه اشتغال زنان کاملا عوام فریبانه است.

 

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دولت نهم تاکید کرد: باید متناسب با نیاز جامعه فرصت‌های شغلی در اختیار زنان قرار بگیرد. در برخی رشته‌ها با تبعیض مثبت جنسیتی باید ۱۰۰% فرصت‌های شغلی در بخش‌های آموزشی و بهداشتی درمانی وامور مخصوص بانوان در اختیار زنان باشد و لی برخی از رشته‌های آموزشی و فرصت‌های شغلی باید متخصص مردان باشدمن اصلاً قائل به تساوی جنسیتی نیستیم مشاغلی، چون جوشکاری دکل نفتی زیر آب دربست در خدمت آقایان باشد! کار در معادن از کار‌هایی است که با فیزیک بدنی و شرایط خانم‌ها سازگاری ندارد و مردانه است. اما مشاغلی هست که هم زنان و هم مردان می‌توانند در آن حضور داشته باشند. یعنی اگر خدمت گیرنده جنسیت خاصی نیست هریک از دو جنس با توجه به قابلیت و مهارت تخصصی بیشتر میتوانند عهده دار آن مسئولیت بشوند.

 

 وی با اشاره به انتظار زنان از دولت آینده اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بایدشورای سیاست‌گذاری در حوزه امور زنان و خانواده زیر نظر مقام معظم رهبری جهت سیاستگذاری‌های کلان در این حوزه بدور از سلایق دولت‌ها وجود داشته باشد. دولت انقلابی آینده باید ساختار امور زنان را به ساختار توانمند قادر و کارا و سازمان امور زنان و خانواده ارتقاء دهد.

 

 طبیب‌زاده تصریح کرد: از نظر اقتصاد‌ی دهک‌های پایین جامعه دارند زیر چرخ تورم له می‌شوند و بخش عمده‌ای از مردم زیر خط فقر هستند. رویکرد عملی دولت انقلابی آینده نسبت به امور زنان خانه دار که هشتاد درصد زنان خانوار‌ها را تشکیل میدهند اینست که برای ساماندهی امور کودکان در منزل بمانند ویک شبکه معیشتی خانگی زنان تشکیل شود. یک سری آموزش‌های مهارتی به زنان خانه دار داده شده مواد تولیدی در اختیارشان قرار گیرد و محصولشان فروخته و دستمزدی به تولید کننده تعلق گیرد.

 

 رئیس مرکز دولت نهم امور زنان و خانواده ادامه داد: زنان سرپرست خانوار هم نیازمند توجه ویژه هستند. چون هم نقش مادری وهم وظیفه پدری را بعهده دارند لذا نیاز به توانمند سازی و توجه ویژه‌ای دارند. دولت انقلابی آینده باید برای زنان معتاد و آسیب دیده هم برنامه حمایتی داشته باشد.

 

 وی در خاتمه بیان کرد: برای جامعه اسلامی ننگ است که زن معتاد خیابانی داشته باشد در وهله اول باید از بروز آن‌ها جلوگیری شود و پس از بروز باید شرایطشان اصلاح شود. توجه به سلامت و ورزش عمومی و تغذیه سالم هم باید از مهمترین الزامات عملکردی دولت آینده باشد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha