قسمت ۱۰۵ برنامه برداشت ؛

وزارت ارشاد برای یک فیلم توقیفی دست به جیب شد!

به گزارش سراج24، با انتشار خبر تولید فیلم «مست عشق» درباره زندگی مولوی شاعر بزرگ ایرانی، حواشی، خیلی سریع سراغ فیلم جدید حسن فتحی آمدند. حسن فتحی می‌خواهد فیلمش را در ترکیه جلوی دوربین ببرد و بازیگران اصلی فیلمش را هم معرفی کرده اما در هفته گذشته چند پاسخ استفتا از مراجع منتشر شد که در آن با اشاره به صوفی‌بودن شمس و مولوی، مراجع با ساخت این فیلم مخالفت کرده بودند. جالب اینجاست که طراحان این استفتاها به اشتباه «مست عشق» را یک سریال تلویزیونی عنوان کرده بودند و فکر می‌کردند این سریال قرار است با بودجه تلویزیونی ساخته شود.

در برنامه سینمایی برداشت به فیلم جدید مسعود کیمیایی اشاره خواهیم کرد‌. مسعود کیمیایی فیلم جدیدش به نام «خون شد» را جلوی دوربین برد تا باز هم دود از کنده بلند شود. مسعود کیمیایی که سینما را از اواخر دهه چهل شروع کرد و با ساخت فیلم «قیصر» به یکی از فیلمسازان جریان‌ساز سینما تبدیل شد، فیلم جدیدش که «خون شد» نام دارد را جلوی دوربین برده است. سرمایه گذار این فیلم صادق رنجکشان، سرمایه گذار تازه وارد سینما است که نشان داده در سرمایه گذاری دست و دلباز است. خون شد قرار است در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رو نمایی شود.

ازطرفی فیلم سینمایی «رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان روی پرده سینما رفت تا قصه «ماجرای نیمروز» تکمیل شود. با اکران فیلم سینمایی «رد خون» که در ادامه «ماجرای نیمروز» تولید شده، سید محمودرضوی سه گانه خودش درباره منافقین را به پایان برد. رضوی پیش از رد خون فیلم‌های «ماجرای نیمروز» و «سیانور» را درباره فعالیت‌های گروهک منافقین ساخته بود. فیلم رد خون، اولین روایت سینمایی از عملیات مرصاد به شمار می‌آید.

همچنین خسرو معصومی که چند سالی درگیر فیلم توقیف شده «خرس» است، در مصاحبه‌ای مدعی شده که چون فیلمش ضد جنگ بوده، توقیف شده است. این کارگردان مدعی شده که « نِت فیلیکس » می‌خواهد فیلم «خرس» را بخرد ولی وزارت ارشاد و فارابی پول دادند و مالکیت فیلم را از جواد نوروزبیگی و پرویز پرستویی سرمایه‌گذارهای فیلم خریده و مانع کار شده است. فیلم «خرس» به عنوان فیلم دفاع مقدسی در جشنواره فیلم فجر حاضر شد ولی بلافاصله توقیف شد و اکنون 8 سالی می‌شود که در توقیف است. پیش از این، وزارت ارشاد یک بار دیگر دست به جیب شده بود و فیلم توقیفی گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را خرید و بایگانی کرد تا این فیلم جای دیگر فروش نرود.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با داریوش ارجمند را شاهد خواهیم بود.

برنامه برداشت امروز را ببینید و نظر بدهید.

اخبار مرتبط

فیلم| پشت‌پرده حضور مهناز افشار در یک برنامه ماهواره‌ای!

فیلم| یک بوسه جنجالی در سینمای ایران

خانه پدری، فیلم ضد ایرانی است؟/ رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی، نیامده رفت!

0 نظر

ارسال نظر

capcha