ایرانِ دیروز و قصه تلخ جدایی+فیلم

به گزارش سراج24، ایچری شهر و یا همان ارگ باکو قدیمی‌ترین شهر کشور آذربایجان است که در زمان‌های دور، قبل از باکو پایتخت این کشور بود. از دوران پارینه سنگی انسان‌های زیادی در این شهر سکونت داشتند به طوری که ایچری شهر تمدن‌های متفاوت و فرهنگ‌های مختلف را در طول این سال ها تجربه کرده است. ازجمله تمدن‌های این شهر می‌توان به تمدن ساسانی، زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی اشاره کرد. ایچری شهر از دیدنی‌ترین مکان‌های باکو به شمار می‌آید که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر از 23 محله، 2 کاروان‌سرا، 3 چشمه آب، میدان بازار و غیره تشکیل شده است.

جذاب‌ترین آثار تاریخی ایچری شهر قلعه دختر است که از نماد کشور آذربایجان محسوب می‌شود و تصویر قلعه دختر روی اسکناس کشور آذربایجان نیز دیده می‌شود. داستان‌های بسیاری در مورد این برج گفته شده است، یکی از این داستان‌ها سقوط دختر حاکم شهر از قلعه دختر به خاطر ازدواج اجباری به فرمان پدرش بود. در قدیم از این قلعه برای پرستش آناهیتا و زرتشت استفاده می‌شد.

همچنان هنوز هم هر سال نوروز بالای این برج آتشی بر پا می‌شود. قدم زدن روی سنگ فرش‌های قدیمی این شهر و پیاده‌روی در کوچه خیابان‌های باریک موجب آرامش شما می‌شود. بیشتر مغازه‌ها و خانه‌های قدیمی ایچری شهر به همان سبک اولیه باقی ماندند و امروزه به فروشگاه صنایع دستی و سوغات تبدیل شده‌اند. فضای مدرن باکو در کنار فضای کلاسیک ایچری شهر جاذبه‌ای دیدنی به شمار می‌آید.

 

اخبار مرتبط

تماشا کنید | نسخه جدید بازی «شاهزاده ایرانی» با صدای فارسی در بازار

سرعت سرسام آور هایپرسونیک ایرانی + فیلم

پیام تبریک آزمون به تیم ملی نوجوانان پس از پیروزی مقابل برزیل

0 نظر

ارسال نظر

capcha