مقایسه طرماح بن عدی طائی و حبیب بن مظاهر+صوت

در مسیر بندگی" گزیده‌ای از بیانات حجت الاسلام عالی است که به مسائل مهمی از مباحث اعتقادی و اخلاقی ما پرداخته است.

طرماح به امام حسین (ع) گفت: با شما یارانِ اندکی می‌بینم و همین لشکریان حرّ در مبارزه با شما پیروزند و من یک روز پیش از آمدن از کوفه، مردم انبوهی را دیدم که آماده جنگ با شما می‌شدند و من تاکنون چنین لشکر عظیمی ندیده بودم، تو را به خدا سوگند! اگر می‌توانی یک وجب جلو نروی، نرو. طرماح به امام پیشنهاد داد، به سوی قبیله من بیا، چرا که در آن‌جا کسانی هستند که تو را یاری کنند، او گفت: بیست هزار طائی را برای جنگ خدمت امام می‌آورد. امام فرمود: خداوند تو و قبیله‌ات را جزای خیر دهد. ما و این گروه پیمانی بسته‌ایم که نمی‌توانم از آن باز گردم. سپس از امام اجازه خواست تا طعامی به خانواده‌اش برساند و بازگردد؛ ولی او در راه بازگشت، زمانی که به عذیب هجانات رسید، خبر شهادت امام حسین (ع) را شنید.

نامه امام حسین علیه السلام به حبیب بن مظاهر:
مـن الـحـسین بن علی بن ابی طالب الى الرجل الفقیه حبیب بن مظاهر اما بعد: یاحبیب، فانت تـعـلـم قـرابتنا من رسول اللّه صلی الله علیه و آله و انت اعرف بنا من غیرک، و انت ذوشیمة و غیرة فلا تبخل علینا بنفسک، یجازیک رسول اللّه صلی الله علیه و آله یوم القیامة.
از حسین بن على به مرد فهمیده، حبیب بن مظاهر. اى حبیب! قرابت ما را با پیامبر صلی الله علیه و آله مى‌دانى و تو بهتر از دیگران ما را مى‌شناسى و شخص آزادمرد و غیرتمندى هستى. از جان خود بر ما مضایقه مکن، رسول خدا صلی الله علیه و آله در قیامت پاداش آن را به تو خواهد داد.
(معالى السبطین، 1/228)

حجت الاسلام عالی این بار مقایسه طرماح بن عدی طائی و حبیب بن مظاهرصحبت کرده است. فایل صوتی صحبت‌های حجت الاسلام عالی در اینجا قابل دریافت است.

 

اخبار مرتبط

اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا...

انتشار نماهنگ زیبای «وایه» به خوانندگی سجاد شاکری+دانلود

صوت:مصائب حضرت زینب(س) در بیان رهبر انقلاب

0 نظر

ارسال نظر

capcha