مستر تستر را بیشتر بشناسید+فیلم و عکس

"مستر تیستر" (Mr. Taster) چهره‌ای است که محبوبیت بسیاری در فضای مجازی پیدا کرده است. نام اصلی این شخصیت جالب، "حمید سپید نام" می باشد که با نام "مستر تیستر" وارد رستوران‌های مختلف بدون دعوت می‌شود و گزارش‌هایی از تجربه‌ غذا خوردن خود تهیه می‌کند. نظرات "مستر تیستر" در مورد کیفیت غذاهای یک رستوران و گزارش‌های او در معرفی آن، در افزایش یا کاهش فروش یک رستوران تاثیر زیادی خواهد داشت. دنبال‌کننده‌های این صفحه، به دنبال نظرات "مستر تیستر" از یک رستوران به رستورانی دیگر می‌روند و با غذاهای مختلف شهرها و حتی کشورهای دنیا آشنا می شوند.

اگر به دنبال آشنایی با این شخصیت هستید، حتما مصاحبه زیر را مطالعه کنید.

کمی در مورد خودتان فعالیت هایتان در فضای مجازی توضیح دهید؟
من "حمید سپیدنام" متولد سال ۱۳۵۶ هستم و نزدیک به ۲۰ سال است که در حوزه آنلاین و وب فعال هستم و در حدود ۱۰ الی ۱۱ سال است که در زمینه غذا تحت عنوان "مستر تیستر" فعالیت میکنم. در حوزه وب شرکت "کاسپید" را دارم که با بیش از ۵۰ پرسنل فعالیت طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی انجام می دهم. "مستر تیستر" یک منتقد رستوران هست که در شبکه های مجازی مختلف فعالیت دارد و همچنین در روزنامه "آسیا" تحت عنوان "آقای خوش خوراک" می نوشت. در اینستاگرام حدود ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد و پست های او ۲۰ میلیون در هفته نمایش دارد.
من صفحه دیگری به نام " tasteofiran" دارم که یک صفحه به زبان انگلیسی برای معرفی غذاهای ایرانی است.

چطور شد که صفحه شما تبدیل به یکی از صفحات پرمخاطب شده است؟
من ۱۰ سال هست که در مورد رستوران ها برای مردم مینویسم و ایده آن از کنفرانسی در شهر "لندن" به ذهنم خطور کرد چرا که مشاهده کردم شبکه های اجتماعی در حال پیشرفت هستند و به این فکر کردم که چطور می توانم با ایده خود، مردم را با صفحه خود درگیر کنم و اینگونه بود که به صورت اتفاقی یک اختاپوس کوچک را در رستورانی امتحان کردم و پس از انتشار این عکس، کاربران بسیاری از آن استقبال کردند. از آنجا متوجه شدم که فعالیت غذایی می تواند برای مردم جالب و مفید باشد.

پس از شروع کار صفحه خود، پس از همایشی که در برج میلاد در مورد بازاریابی اینترنتی داشتم آقای "ایرج جمشیدی " من را دعوت کردند تا در روزنامه "آسیا" یک صفحه داشته باشم که فعالیت من با این روزنامه ۵ الی ۶ سال به طول انجامید و در حال حاضر خاتمه یافته است. در آخر هم پلتفرم اینستاگرام هم به دیده شدن صفحه من بسیار کمک کرد. در حال حاضر با اینکه صفحه من ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد اما مشاهده ویدئوهای من میلیونی است و این نشان دهنده موفقیت کار و اعتقاد و اعتماد مردم به "مستر تیستر" می باشد. رستوران هایی که من به مردم معرفی میکنم گاهی تا چندین میلیون تومان افزایش فروش پیدا می کنند.
 
مستر تیستر
 

تیستر بودن چه مشکلاتی می تواند داشته باشد؟
"مستر تیستر" تا بحال مشکلات زیادی داشته است. مثلا وقتی که نسبت به رستورانی انتقاد می کرد، سر از پلیس فتا در می آورد. شکایت ها و تهدیدهایی که از سمت مدیران رستوران ها می شود نیز جزو مشکلات او می باشد. این تهدیدها تا جایی پیشرفته است که حتی ۱ دفعه شیشه ماشین من را شکستند. البته لازم به ذکر است که تا بحال در پرونده ای بازنده نبودیم و سعی کردیم با این مشکلات کنار بیاییم. مشکل بعدی ماهیت شبکه های اجتماعی است که به دلیل عدم فرهنگ سازی صحیح، هنوز کاربران بسیاری در آن به فحاشی می پردازند که البته من به عنوان اینفلوئنسر با این مشکل هم کنار آمده ام.

برنامه شما برای آینده فعالیت خود چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی چیست؟
من اپلیکیشن سفارش غذا را بزودی به بازار خواهم داد و دوست دارم که موفق شود چرا که من کمتر در زندگی حرفه ای خودم دوم بودم و یا اینکه شکست خورده ام. اپلیکیشن های دیگری با بودجه های کلان در این زمینه وجود دارد و من امیدوارم با ایده هایی که در این زمینه دارم بتوانم رقابت کنم و این اپلیکیشن بین مردم جا باز کند.
از برنامه های دیگر من این است که در صدد هستم تا "مارک وینز" را که یکی از فعالین معروف در زمینه غذا هست، را به "ایران" بیاوریم. در صورت انجام مراحل ویزا، او تا ۲۰ روز آینده "ایران" خواهد بود و تور ایرانگردی خواهیم داشت تا بوسیله آن بتوانیم غذای کل "ایران" را از طریق او معرفی کنیم. در کل سعی من بر این است تا از طریق اشخاص معروف در دنیا، غذاهای ایرانی را به کل دنیا معرفی کنم و به صنعت گردشگری نیز کمک کنم.

مستر تیستر

 

در حال حاضر، "مستر تیستر" تبدیل به شخصیتی شده است که در اقتصاد هر شهری تاثیرگذار است. مثلا وقتی به شهری سفر می کند، مردم نیز از آن شهر بیشتر استقبال می کنند و بیشتر به آن سفر می کنند. من به صورت بین المللی نیز فعالیت می کنم و تا به حال ۳۰ کشور دنیا سفر کرده ام و امسال به "روسیه"، "مالزی" و "تایلند" رفته ام و در آینده نیز به همین فعالیت ادامه خواهم داد و به معرفی غذاهای معروف ایرانی و جهانی خواهم پرداخت. روزی که احساس کنم دیگر شخصیت "مستر تیستر" فعالیت خود را کرده است و نیازی به فعالیت بیشتر نداشته باشد، فکر میکنم که تاسیس رستوران های زنجیره ای "مستر تیستر" نیز ایده جذابی باشد. البته تا زمانی که او منتقد هست هیچ گاه رستوران دار نخواهد شد. بحث دیگری که به آن فکر میکنم و می تواند ایده خوبی باشد، تاسیس آموزشگاه آشپزی و رستوران داری "مستر تیستر" است که جزو اهداف کلان من است که البته شروع آن منوط به شروع فعالیت اپلیکیشن است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

طعم غذاهای سردار سلیمانی به روایت دخترش

توزیع روزانه 40 هزار وعده غذای متبرک میان زائران امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر

توزیع روزانه غذا و افطاری در سطح کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha