بی بی سی: دلیل اعتراضات به «من روحانی هستم»+فیلم

به گزارش گروه وبگردی « سراج24 »، بی بی سی انگلیسی (BBC) نگاهی داشته به مستند "من روحانی هستم" و ناراحتی دکتر روحانی از این مستند. بی بی سی ضمن بیان اینکه "فیلم زندگی نامه روحانی، رئیس جمهور ایران را آزرده" نوشت: این فیلم که با هزینه اندکی ساخته شده، دردسر بزرگی برای حسن روحانی، ایجاد کرده است.

 

 

در ادامه این گزارش می خوانیم: "من روحانی هستم" مستندی یک ساعته است که داستان زندگی رئیس جمهور ایران را بازگو می کند و توسط گروه چندرسانه ای شفق تولید شده. این فیلم شامل هیچ مصاحبه جدیدی نیست و از فیلم های برگرفته از دیگر رسانه ها از جمله بی بی سی ساخته شده است.

"من روحانی هستم" که اوایل سال جاری (میلادی) ساخته شد، در دی وی دی های رایگان در سراسر کشور پخش شده و همچنین در برخی دانشگاه ها به نمایش درآمده است.اما پس از اینکه علی لاریجانی این فیلم را "یک دروغ بزرگ" توصیف کرد، اکران آن در دو دانشگاه دیگر متوقف شد.

 

بی بی سی افزود: رئیس جمهور هم نارضایتی خود از این فیلم را نشان داده. دلیل همه اعتراضات این است که "من روحانی هستم" در قسمت هایی از گذشته آقای روحانی کنکاش کرده که میانه رو بودن وی را زیر سوال می برد.

این گزارش سپس به شرح مختصری از محتویات فیلم و به ویژه قسمت "کلید" آن پرداخته است. بی بی سی نوشت: آقای روحانی در خلال مبارزات انتخاباتی، کلید را به عنوان نماد خود انتخاب کرد. او وعده داد که درهایی که به مدت زیادی بسته بودند را باز کند و از همه مهمتر، بن بست هسته ای ایران با غرب. روحانی تنها چند هفته پس از انتخابش با اوباما گفتگوی تلفنی انجام داد که نخستین گفتگوی مستقیم بین رهبران دو کشور پس از بحران گروگان گیری [اشغال لانه جاسوسی] در بیش از سه دهه گذشته بوده است.

 

 

بی بی سی ادامه داد: در این فیلم تاکید شده که روحانی در انگلیس درس خوانده و اشاره شده که وی به غرب تمایل دارد. این مستند همچنین مدعی می باشد که روحانی در ماجرای رابرت مک فارلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور وقت آمریکا (رونالد ریگان) درگیر بوده است. مک فارلین درسال 1986 برای مذاکرات محرمانه درباره تامین اسلحه به تهران آمد. وی علاوه بر انجیل با امضای ریگان، کیکی با نقش یک کلید بر روی آن با خود داشت.

 

 

روحانی در نخستین واکنش عمومی خود به این فیلم گفته: هرکسی حق انتقاد دارد اما آن ها اجازه ندارند پول مردم را برای تضعیف دولت منتخب خرج کنند. وی می افزاید: از منتقدانم می خواهم هویت واقعی خود را فاش سازند و وانمود نکنند که نماینده ملت ایران هستند./جام

اخبار مرتبط

عکس/ روحانی در قطب شاهیان حیدرآباد هند

تصویر متفاوت از سخنرانی روحانی در سازمان ملل

ملت بزرگ ایران، پیروز انتخابات شمایید/ به عهدم با شما وفادار خواهم ماند

0 نظر

ارسال نظر

capcha