سوره مبارکه احزاب ۲۲-۲۴+صوت

به گزارش سراج24، سوره اَحزاب سی و سومین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن است و در جزء ۲۱ و ۲۲ جای دارد. به جهت آنکه بخش مهمی از سوره به داستان جنگ احزاب یا خندق می‌پردازد، سوره احزاب نامیده شده است. سوره احزاب درباره پیروی‌نکردن از کافران و اطاعت از خداوند، برخی از قانون‌های دوره جاهلیت، وظایف همسران پیامبر، داستان ازدواج پیامبر با زینب بنت جحش و مسئله حجاب سخن می‌گوید.

سوره احزاب آیات مشهور بسیاری دارد، از جمله آیه‌ای که زنان پیامبر را اُمَّهات المؤمنین می‌خواند یا پیامبر را الگو معرفی می‌کند، همچنین آیه تطهیر، آیه خاتمیت، آیه صلوات و آیه امانت. برای فضیلت تلاوت این سوره نقل شده است، اگر کسی آن را بخواند، از عذاب قبر در امان است یا در قیامت همراه پیامبر و همسران آن حضرت خواهد بود.

وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا ﴿۲۲﴾
و چون مؤمنان دسته ‏هاى دشمن را دیدند گفتند این همان است که خدا و فرستاده‏ اش به ما وعده دادند و خدا و فرستاده‏ اش راست گفتند و جز بر ایمان و فرمانبردارى آنان نیفزود (۲۲)
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ﴿۲۳﴾
از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند (۲۳)
لِیَجْزِیَ اللَّهُ الصَّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ إِنْ شَاءَ أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُورًا رَحِیمًا ﴿۲۴﴾
تا خدا راستگویان را به [پاداش] راستی‏شان پاداش دهد و منافقان را اگر بخواهد عذاب کند یا بر ایشان ببخشاید که خدا همواره آمرزنده مهربان است (۲۴)

اخبار مرتبط

مدت دوره بعد نمایشگاه قرآن را افزایش می‌دهیم

تقدیرحجت الاسلام خسروپناه از برگزارکنندگان محفل امام حسنی‌ها

صوت / جزء چهاردهم قرآن با صدای منشاوی

0 نظر

ارسال نظر

capcha