همزمان با پایان آتش‌بس صورت گرفت؛

ازسرگیری بمباران مناطق مختلف یمن

آتش‌بس موقت در یمن که برای انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه برقرار شده بود، شامگاه یکشنبه بدون اعلام تمدید به پایان رسید. پس از پایان آتش‌بس، جنگنده‌های متجاوز سعودی بمباران مناطقی از عدن را از سرگرفتند.
به گزارش سراج24، آتش‌بس 5 روزه در یمن که برای انتقال مواد غذایی اعلام شده بود، شامگاه یکشنبه بدون اعلام تمدید به پایان رسید.
همزمان خبرگزاری دولتی یمن (سبا) به نقل از غالب لقمان سخنگوی ارتش این کشور گزارش داد ارتش یمن از درخواست اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده سازمان ملل به یمن مبنی بر تمدید آتش‌بس موقت جهت ارسال کمک‌ها به کشور، استقبال می‌کند.
سرهنگ «غالب لقمان» اعلام کرد «به رغم تجاوزهای مکرر از جانب نیروهای دشمن از همان ساعات اولیه آتش‌بس، ما از درخواست سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس استقبال می‌کنیم.»
این در حالی است که نیروهای سعودی در نخستین حمله پس از پایان آتش‌بس، مناطقی از استان جنوبی عدن را بمباران کردند.
شاهدان عینی و منابع نظامی اعلام کردند یک ساعت پس از پایان آتش‌بس موقت، جنگنده‌های عربستان سعودی کاخ ریاست‌جمهوری و یک پایگاه نیروهای ویژه را که تحت کنترل انصار الله است، هدف قرار دادند.
خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یک شاهد گزارش داد با پایان مدت آتش‌بس که ساعت 8 شب (به وقت گرینویچ» صورت گرفت، صدای انفجارهایی از نزدیکی فرودگاه عدن و 2 منطقه «خور مکسر» و «کریتر» شنیده می‌شد.
منبع:تسنیم
اخبار مرتبط