نماینده مدیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ عنوان گرد؛

زلزله نپال آخرین هشدار به شهرهای جهان

نماینده مدیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به زلزله نپال گفت: زلزله ویرانگر نپال آخرین هشدار به شهرهای جهان بود تا نسبت به کاهش بلایا و سوانح هر چه سریع‌تر اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش سراج24، محمد مخیر نماینده مدیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری که رئیس جمعیت هلال احمر تهران و شهردار تهران نیز حضور داشتند، اظهار داشت: زلزله نپال آخرین هشداری بود که به ما داده شد تا نسبت به سرمایه‌گذاری برای کاهش خطرپذیری در بلایا و سوانح شهرها اقدام کنیم زیرا این زلزله ثابت کرد که ما باید اقداماتی را انجام دهیم تا خسارت در این‌گونه حوادث کاهش یابد.

وی ادامه داد: ما از هلال احمر ایران تشکر می‌کنیم که در دو سه سال اخیر کارهای بسیار قابل توجهی را با رهبری و حمایت‌های مالی برای اجرای برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ انجام داده است.

مدیرکل فدراسیون صلیب سرخ تصریح کرد: براین اساس از هلال احمر ایران که از کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری حمایت کرده است، قدردانی می‌کنیم. براین اساس در سال گذشته نیز هلال احمر ایران در توافق نامه‌ای سه جانبه بین فدراسیون صلیب سرخ دولت ایران و خود هلال احمر در کاهش آسیب و بلایا و حوزه سلامت ورود کرده است.

مخیر خاطرنشان کرد: براین اساس ما با برگزاری کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری در صددیم تا دفاتر خودمان در آسیا و خاورمیانه همکاری کنیم و همچنین با شرکایمان یعنی آژانس‌های سازمان ملل در تهران نیز هماهنگی و همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری با حضور ۸۰ نماینده از جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ جهانی با همت جمعیت هلال احمر ایران در هتل استقلال تهران برگزار شد.
منبع:تسنیم
 

اخبار مرتبط