همزمان با روز طبیعت؛

حضور آتش‌نشانان در ۲۲۵ نقطه پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: علاوه بر آماده‌باش ۱۱۶ ایستگاه آتش‌نشانی، آتش‌نشانان در ۲۲۵ نقطه از پارک‌ها، بوستان‌های شهر، فضای سبز و جنگل‌های حاشیه‌ای با انواع موتورسیکلت و خودرو حضور دارند.

به گزارش سراج24،سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین اقدامات آتش‌نشانی در روز سیزدهم فروردین (روز طبیعت) اظهار داشت: فردا در روز طبیعت تعداد کثیری از شهروندان تهرانی در پارک‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت حضور دارند که ممکن است این حضور یکسری مخاطراتی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانی تمهیدات ایمنی و لازم را در نظر گرفته است و علاوه بر آماده‌باش ۱۱۶ ایستگاه آتش‌نشانی آتش‌نشانان در ۲۲۵ نقطه از پارک‌ها، بوستان‌های شهر، فضای سبز و جنگل‌های حاشیه‌ای با انواع موتورسیکلت و خودرو حضور دارند.

ملکی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۰۰ نفر از آتش‌نشانان در قالب اکیپ‌های مختلف در فضاهای سبز پایتخت برای جلوگیری از حادثه حضور دارند،‌ گفت: در بوستان قوچک که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و شهروندان می‌توانند در آن بوستان نیز حضور داشته باشند ۲۰ اکیپ همراه ۵۰ آتش‌نشان و ۵۰ نفر آتش‌نشان داوطلب حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: بعضی از مدیران ارشد و عملیاتی با خودروهای سازمانی برای بررسی اوضاع و ایمنی شهروندان در سطح پایتخت مشغول به گشت‌زنی هستند.

ملکی به شهروندان توصیه کرد در روز طبیعت از روشن کردن آتش در بوستان‌ها و جنگل‌ها جدا جلوگیری شود و حتما در مکان های مشخص شده نسبت به روشن کردن آتش اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: شهروندان از نشستن در کنار دره‌ها و حاشیه‌های اتوبان‌ها نیز خودداری کنند و با آتش‌نشانان همکاری لازم را داشته باشند.

ملکی افزود: در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و به سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع دهند.

 

اخبار مرتبط