نماینده صندوق جمعیت ملل متحد تاکید کرد

۷۴ میلیون جوان بیکار در دنیا

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد بر لزوم آموزش جوانان برای کاهش خسارات بلایا تاکید کرد و گفت: ما باید به آنها آموزش‌های لازم برای مواجهه با مواقع بحرانی را بدهیم و آنها را با مسائل بهداشت باروری و بهداشت زنان آشنا کنیم.

به گزارش سراج24، سودابه احمدزاده نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در نشست بین‌المللی نقش جوانان در سلامت پس از بلایا، گفت: باید جوانان را کمک کنیم تا بتوانند در مواقع اضطراری به کمک دولت‌ها بیایند.

وی ادامه داد: اکنون ۱.۸ میلیارد نفر از جمعیت دنیا در سن ۱۰ تا ۲۴ سالگی هستند که بیشتر آنها ساکنان کشورهای در حال توسعه به شمار می‌روند اما متاسفانه بسیاری از آنها نمی‌توانند به دلیل فقر و زندگی در کشورهای فقیر نقش مهمی در جامعه ایفا کنند.

احمدزاده افزود: ۱۷۵ میلیون نفر از جوانان در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند و ۷۴ میلیون نفر آنها بیکار و بدون درآمد هستند که این وضعیت برای دختران بدتر است.

به گفته وی یک سوم جمعیت ایران جوان است و این موضوع فرصت خوبی را به کشور برای توسعه اقتصاد، سیاست و مسائل دیگر می‌دهد.

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد تاکید کرد: جوانان مانند سایر افراد می‌خواهند در هنگام بلایا پول و وقت خود را صرف کمک کنند اما آنها به دلیل شرایط جسمانی و روحی آسیب‌پذیر هستند و در هنگام بلایا از بین می‌روند.

وی در آموزش و توانمندسازی جوانان در هنگام بلایا تاکید کرد و گفت: با این چشم انداز صندوق جمعیت ملل متحد در سال ۲۰۱۲ تصمیم به همکاری با هلال احمر ایران گرفت چرا که جوانان ایرانی خود را داوطلب و عضو هلال احمر می‌دانند و آموزش‌ها را به خوبی فرا می‌گیرند.

احمدزاده تاکید کرد: باید به جوانان در مورد بهداشت باروری و بهداشت زنان در هنگام بلایا آموزش‌های لازم داده شود تا از میزان خسارات و بلایا کاسته شود.

منبع:فارس

اخبار مرتبط