به گزارش سراج24 در هفتههای اخیر قطعهسازان طرف قرارداد شرکت سایپا با پیشنهاد دریافت وانتپراید به ازای طلبهایشان غافلگیر شدند. اما عدم استقبال قطعهسازان از این پیشنهاد "وانتی" باعث شد تا سایپا "تیبا" را جایگزین وانتپراید کند. این جایگزینی حواشی خاصی داشته و دارد، چراکه به گفته شرکتهای قطعهساز فقط تعداد معدودی از قطعهسازان که به اصطلاح از بند "پ" برخوردارند میتوانند به جای طلب خود خودروهای تیبا را به قیمت کارخانه دریافت کنند.
یکی از قطعهسازان با بیان اینکه توانستم با رابطهای که دارم به جای طلبم خودرو تیبا با قیمت کارخانهای (23 میلیون و 970 هزار تومان) تحویل بگیرم به سراج24 گفت: یکی از مشکلاتی که این نوع تسویه حساب دارد هزینههای نقل و انتقال خودرو است که شرکتها باید آنرا پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه این مسئله را به اطلاع مسئولان سایپا رساندیم، افزود: از سه روز پیش سایپا اعلام کرد برای حل این مشکل شرکتهای قطعهساز خریدار را به سایپا معرفی کنند تا هزینههای نقل و انتقال حذف شود.
وی با بیان اینکه چند روز است که خودروهای تیبا را دریافت کردهام، تصریح کرد: از چند روز پیش بهدنبال فروش این خودروها هستیم، اما با وجود انتشار آگهی نیز هنوز مشتری وجود ندارد. با توجه به نیاز مبرم مالی حتی حاضرم این خودروها را با قیمت کمتر از بازار نیز بفروشم اما با این حال به دلیل رکود بازار خودرو باز هم کسی برای خرید وجود ندارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: زمانیکه سایپا با مخالفت قطعهسازان برای تسویه بدهی با وانتپراید مواجه شد، خودرو تیبا را پیشنهاد داد و به جز این خودرو، خودرو دیگری (کولئوس- وانت دو کابین ریچ) به ازای طلب قطعهسازان به آنها تحویل نمیشود.
انتهای پیام/
0نظر