جودو قهرمانی آسیا هنگ کنگ

رسولی و آقایی حذف شدند

رقابتهای جودو قهرمانی جوانان آسیا در حالی از امروز آغاز شد که از میان پنج نماینده ایران سه جودوکار شانس کسب مدال برنز را دارند.

به گزارش سراج24،پانزدهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی جوانان آسیا با حضور 155 جودوکار از 22 کشور صبح امروز در سالن "شیک مین پارک" هنگ کنگ آغاز شد. تیم ملی کشورمان امروز چهار نماینده در بخش مردان و یک جودوکار در بخش بانوان داشت که در رقابتهای  نوبت صبح  16 بار به  روی تاتامی رفتند. که در بخش مردان سه نماینده با صعود به دیدار رده بندی شانس کسب مدال برنز را دارند ، سبحان رسولی و  دنیا آقایی  هم  از دست یابی به مدال بازماند.

در وزن 55- کیلوگرم محمد رشنو نژاد دور نخست استراحت داشت و سپس به مصاف "سیدولی" از قزاقستان رفت و در وقت طلایی با اخطار بازنده شد. وی در گروه بازنده ها "عبدالله اف" از تاجیکستان را با ضربه فنی شکست و راهی دیدار رده بندی شد. رشنو نژاد برای کسب مدال برنز باید با "چین تینگ" از چین تایپه دیدار کند.

احمد قاسمی در وزن 60- کیلوگرم دور نخست به دیدار "چول مین" از کره جنوبی رفت و در کمتر از 30 ثانیه حریف خود را ضربه فنی کرد. وی در ادامه "زانگ پنگ" از چین را نیز با همین نتیجه شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. قاسمی برای صعود به نیمه نهایی "تاناکا" از ژاپن را پیش رو داشت که در در همان ابتدای کار با اجرای فن موفق به کسب امتیاز "وازاری" شد ولی ژاپنی خیلی زود جبران کرد و در نهایت هم قاسمی بازنده تاتامی را ترک کرد. قاسمی در گروه بازنده ها ابتدا "جابر سینگ" از هند را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. قاسمی برای کسب مدال برنز بای با "ین لین" از چین تایپه مبارزه کند.

محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن 66- کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار "شایمرادف" از قزاقستان را با ضربه فنی شکست داد و سپس در پیکار با نماینده مغولستان "تسوگ باتار" نتیجه را واگذار کرد. وی در گروه بازنده ها "لی چن تی" از چین تایپه را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. بریمانلو برای کسب مدال برنز بادی با "وی لیانگ" از چین پیکار کند.

در وزن 70- کیلوگرم سبحان رسولی "یونگ" از سنگاپور را شکست داد ولی در دو مبارزه بعدی به ترتیب مقابل "بولت بایف" از ازبکستان و "رسولف" از تاجیکستان بازنده شد و موفق به کسب مدال نشد. ضمن اینکه  دنیا آقای تنها نماینده ایران در بخش بانوان به کره جنوبی و چین تایپه باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

این رقابتها از ساعت 16 به وقت محلی و 30/11 به وقت تهران دنبال می شود.

منبع:مهر

اخبار مرتبط