آیا نوکیا گوشی هوشمند اندرویدی تولید می کند؟
به گزارش گروه وبگردی «سراج24» دو شرکت نوکیا و مایکروسافت همکاریهایی را با یکدیگر آغاز کردهاند تا هر دو شرکت نوکیا و مایکروسافت از بحران پیشروی خود برای حضور در بازار جهانی تلفنهمراه رهایی یابند.
اما آیا بر اساس شایعات جدید منتشر شده نوکیا قصد دارد با پشت کردن به مایکروسافت گوشی هوشمند اندرویدی تولید کند؟؟
این شرکت فنلاندی که چندی پیش آگهی تبلیغاتی برای جذب کارشناسان و متخصصان لینوکس را منتشر کرده بود، باعث شد تا برخی کارشناسان احتمال دهند که نوکیا در حال فکر کردن برای تولید گوشی اندرویدی است.
طبق آگهی تبلیغاتی جذب کارمند که در صفحه رسمی نوکیا در شبکه اجتماعی LinkedIn منتشر شد که البته از روز جمعه دسترسی به آن غیرممکن شده است، نوکیا اعلام کرد که به مهندسین نرمافزار برای تولید میانابزارهای مبتنی بر لینوکس نیازمند است.لینوکس در واقع ساختار اصلی سیستمعامل اندروید محسوب میشود و بر این اساس میتوان احتمال داد که شاید نوکیا قصد تولید گوشی اندرویدی دارد.
نوکیا در آگهی تبلیغاتی خود چندین تخصص دیگر را نیز درخواست کرده بود که پس از مدتی تمامی آنها را حذف کرد که از جمله آنها کارشناس مربوط به سیستمعامل MeeGo بود که سامسونگ و اینتل به صورت مشترک در سال ۲۰۱۱ روی آن کار کردند. علاوه بر این نوکیا به دنبال کارشناس سیستمعامل Meltemi مبتنی بر لینوکس نیز بوده است.
0نظر