سرگئی ریابکوف:

سخنان رهبر ایران را با اهتمام دنبال می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی گفت: فرصت حل پرونده هسته‌ای ایران بیش از گذشته است.

به گزارش سراج24، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی در روز جمعه گفت فرصت حل پرونده هسته‌ای ایران بیش از گذشته است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته بین ایران و گروه ۱+۵ در دورهای پیشین مذاکرات گفت زمان و مکان دور بعدی گفت‌وگوها نامشخص است. آقای ریابکوف، علی رغم این افزود تمامی شرکت‌کنندگان در این مذاکرات از جمله کشورهای ۱+۵ تلاش می‌کنند گفت‌وگوها در ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

این مقام روس در بخش دیگری از این به مصاحبه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرده و گفت این فشارها و تحریم‌ها مانع از دست‌یابی به نتایج مطلوب شده است.

ریابکوف تأکید کرد کشورش به عنوان یکی از اعضای ۱+۵ و در جایگاه دولتی که روابطی مبتنی بر حسن همجواری با ایران دارد تمام تلاش خود را برای رسیدن به راه حلی مورد رضایت طرفها به کار می‌گیرد. وی گفت مسکو به دنبال راه حلی خواهد بود که ضمن عدم زایل کردن حقوق ایران و عدم ضربه به منافع آن، در عین حال مورد رضایت گروه ۱+۵ هم باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره اظهارات اخیر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: ما آنچه را که در این زمینه گفته می شود با اهتمام دنبال می‌کنیم و آن را مهم می‌دانیم و به تجریه و تحلیل آن از تمامی جنبه‌ها و زوایا می‌پردازیم.»

منبع:تسنیم

اخبار مرتبط