فرجی دانا در آستانه استیضاح

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت:وزیر علوم تا شنبه فرصت دارد که تعهدات خود را به صورت گزارش به مجلس ارسال کند و در غیر این صورت هفته آینده استیضاح وزیر علوم د دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش سراج24، علیرضا زاکانی در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) برگزار شد درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مجلس علاقه ای به استیضاح ندارد و این اتفاق منطقی هم نیست، برای وزیر علوم شروط هشت گانه ای منتقل شد که هیچ کدام از این شروط سیاسی نیست.
 
وی افزود: اگر وزیر علوم به تعهدات خود عمل نکند شش ماه خیرخواهی مجلس را نادیده گرفته است و وی تا شنبه فرصت دارد که تعهدات خود را به صورت گزارش به مجلس ارسال کند و در غیر این صورت هفته آینده استیضاح وزیر علوم د دستور کار قرار دارد.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس عنوان کرد: در وزارت ارشاد اشکالات جدی وجود دارد و در دوره تذکرات اولیه به وزارت ارشاد هستیم و امیدوار هستیم که ارشاد از این رویه دست بردارد.
 
دبیر کل جبهه رهپویان گفت: یکی از اشکالاتی که در بین مسئولان دیده می شود این است که خانواده خود را فراموش کرده اند و نتیجه این اتفاق تربیت فرزندی است که محصول انقلاب اسلامی نیست و این فرزندان پا را فراتر گذاشته و در پدر و مادر خود تاثیر می گذارند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسیر خانواده بودن سبب می شود که مسئولان به مطالبات انقلاب اسلامی بی توجه شوند.
 
وی بیان کرد: امیدوارم که وحدت حداکثری در بین اصولگرایان به وجود آید و بر محور اصول وحدت که اصل مورد تایید اسلام ناب و فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) است حرکت کنیم و پس از آن گام دوم را در معرفی یک کاندید مطلوب به خوبی برداریم.
 
زاکانی افزود: اقدام نمایندگان مبنی بر صدور نامه ای برای ممنوع التصویر بودن آقای خاتمی اقدام سیاسی نیست و تاکید این نمایندگان بر مصوبه شورای عالی امنیت است که به آن عمل نشده است.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس درباره راهبرد سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد عنوان کرد: تمامی کمیسیون ها موظف هستند درباره بحث اقتصادی ورود پیدا کنند اما در حوزه فرهنگ کار تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس است.
 
وی گفت: در مذاکرات هسته ای موضوع ملی است و مجلس از موضع حمایت وارد می شود البته این درحالی است که باید نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه داشته باشیم و حق تضعیف مذاکره کننده نداریم ولی حق مطالبه ارزش های انقلاب اسلامی را داریم.
 
زاکانی افزود: ما موظف به نقد منصفانه و واقع بینانه هستیم ولی استیضاح وزیر علوم سیاسی نیست و امیدواریم وزیر علوم رعایت شروط را داشته باشیم.
 
 
منبع: تسنیم
اخبار مرتبط

وزارت راه و شهرسازی موظف به ثبت معاملات املاک و مستغلات شد

جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح مبارزه با سوداگری برای مبارزه با جمعیت کوچکی از منفعت‌طلبان است