عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نقطه قوت ایران در توسعه صنعت توریسم نوع معماری است

امروز هم معماری اصیل ایرانی و اسلامی و هم معماری مدرن ما در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد که این نقطه قوتی در زمینه توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگران بیشتر است.

به گزارش سراج24، محمد حسن نژاد با اشاره به تاثیر گردشگری برای رسیدن به درآمدی پایدار اظهار کرد: صنعت توریسم، صنعتی درآمدزا و اقتصادی بوده که با تقویت آن می توانیم در عین ایجاد یک گردشگر پایدار، سودآوری و درآمد پایدار نیز ایجاد کنیم.
وی افزود: امروز هم معماری اصیل ایرانی و اسلامی و هم معماری مدرن ما در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد که این نقطه قوتی در زمینه توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگران بیشتر است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از این ظرفیت عظیم معماری برای توسعه گردشگری و در نتیجه آن رونق اقتصادی استفاده شود، تاکید کرد: نگاه به تاثیرات عمیق اقتصادی بخش گردشگری نشان از اهمیت این موضوع داشته که البته آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.
حسن نژاد عنوان کرد: تقویت صنعت توریسم سبب جذب حداکثری گردشگر به کشور می شود و با وجود ظرفیت های قابل توجه در این زمینه می توان هم به درآمد پایدار و هم به گردشگری پایدار رسید.
وی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده باید ظرفیت های گردشگری خود را به ویژه در حوزه معماری و بناهای فاخر که امروز علاقه مندان زیادی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده، معرفی کنیم، همچنین تسهیل در روند ارائه خدمات به گردشگران نیز به توسعه و رونق این بخش کمک می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری همایش هایی از قبیل معماری و توریسم درمسیر تحقق اهداف این بخش اثربخش بوده چرا که این همایش خود نوعی شناساندن ظرفیت ها و داشته های معماری در صنعت توریسم است و به نظر بنده باید مخاطبان این همایش برای اثرگذاری هر چه بیشتر، اقشار هدف چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه اقتصادی و اجتماعی باشند.
گفتنی است دومین همایش بین المللی معماری و توریسم ۸ و۹ خرداد ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی (مشهد مقدس) برگزار می شود./بسیج نیوز

اخبار مرتبط