پول‌های آزاد شده ایران به کجا رفت؟

بانک مرکزی با تایید عدم ورود پول های آزاد شده نفت ایران به داخل کشور اعلام کرد تاکنون طی سه قسط ۱.۵۵ میلیارد دلار آزاد شده که یک قسط به حساب ایران در بانک سوئیسی و...
به گزارش سراج24، بانک مرکزی اعلام کرد با استفاده از زمینه های ایجاد شده و بهره گیری از سه بانک ژاپنی و یک بانک سوییسی، سه میلیارد دلار از منابع موجود در بانک مرکزی ژاپن به حساب بانک های ایرانی نزد بانک‌های یادشده منتقل شده است.
 
بر اساس این گزارش هدف از انتقال منابع با توجه به تفاهمات انجام شده در ژنو، بهره گیری از آنها برای تامین بهای کالاهای اساسی و دارویی کشور است. بر اساس تفاهم ژنو ، بانک مرکزی مجاز است از منابع حاصل از صادرات نفت به صورت نامحدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو و واردات کالاهای مورد نیازاقدام کند.
 
این گزارش افزود: از محل 4.2 میلیارد دلار تا به حال سه قسط سررسید و به حساب های بانک مرکزی ایران واریز شد که یک قسط به بانک سوییسی و دو قسط به بانک مسقط منتقل شده است. همچنین پس از اتخاذ تصمیم در مورد بانک گیرنده حواله، در خصوص دریافت قسط های چهارم و پنجم نیز بزودی اقدام می شود.
 
تسنیم گزارش داد ، رویترز امروز جمعه به نقل از منابع غیر رسمی اعلام کرد قسط های چهارم و پنجم پول نفت ایران نیز از بانک های ژاپنی در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گرفته است.
اخبار مرتبط

سه حمله در یک سال؛ لزوم تقویت تاب‌آوری شبکه بانکی مقابل حملات سایبری

امنیت انرژی | احیای ۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت گاز

عبور از اقتصاد خشکی‌محور؛ راهبرد «اقتصاد دریا»