تجهیز گنبد آهنین با پول شهروندان آمریکایی

امریکا و اسرائیل توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند که بر مبنای آن ۴۲۹ میلیون دلار از پول مالیات دهندگان امریکایی برای هزینه روی سامانه موشکی گنبد آهنین اختصاص میابد.

به گزارش « سراج24»، دیلی استار نوشت: امریکا و اسرائیل توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند که بر مبنای آن ۴۲۹ میلیون دلار از پول مالیات دهندگان امریکایی برای هزینه روی سامانه موشکی گنبد آهنین اختصاص میابد.

 

دیلی استار نوشت: به گفته پنتاگون، این توافقنامه هفته گذشته با هدف «ادامه حمایت از ساخت سامانه تسلیحاتی گنبد آهنین» و همچنین فراهم آوردن فرصت‌هایی برای صنعت امریکا به منظور «دریافت فرصت‌های تولید مشترک برای بخش‌های گنبد آهنین» امضا شد.

 

مجلس نمایندگان امریکا در تاریخ ۴ مارس نیز لایحه‌ای تصویب کرد که در آن اسرائیل یکی از «شرکای راهبردی اصلی» امریکا خوانده شد؛ این لایحه همچنین گسترش روابط نظامی واشنگتن و تل‌آویو را خواستار شد.

 

این قانون که با ۴۱۰ رای موافق و یک رای مخالف به تصویب رسید همچنین گسترش ارسال تسلیحات و فناوری‌های نظامی امریکا به اسرائیل را خواستار است و کنگره امریکا را به افزایش کمک مالی به سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل موظف می‌کند.

اخبار مرتبط