جلیلی در دیدار با اشتون:

ملت ایران اجازه مانع تراشی در مسیر پیشرفتشان را نمی‌دهد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مردم ما اجازه نمی دهند در برخورداری از حقوق قانونی خود یک استثنا باشند و در مسیر پیشرفت آن ها مانع ایجاد شود.

به گزارش « سراج24»، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر امروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

جلیلی در این دیدار با بیان اینکه دموکراسی در ایران واقعی است، گفت: نظام مردمی با اقتدار از ارزش ها، حقوق و منافع مردم دفاع می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، حمایت مدعیان دموکراسی از رفتارهای مغایر با دموکراسی در اوکراین، مصر و بحرین را نگران کننده دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اشتون خاطرنشان کرد: خوشحالم از این که امکان پیدا کردید پیشرفت‌های جدید ایران را علیرغم همه تحریم‌ها ببینید، این پیشرفت ها مبتنی بر ظرفیت های دینی، بومی و تمدنی ماست که برخی نمونه‌های تاریخی آن را نیز در اصفهان خواهید دید.

وی ادامه داد: نظام مردم سالاری دینی موجب سرعت چشمگیر این پیشرفت شده است، بر همین مبناست که مردم ما اجازه نمی دهند در برخورداری از حقوق قانونی خود یک استثنا باشند و در مسیر پیشرفت آن ها مانع ایجاد شود.

جلیلی تصریح کرد: حمایت قدرت های مدعی دموکراسی از رفتارهای مغایر با دموکراسی در اوکراین، مصر و بحرین نگران کننده است، متاسفانه پس از رفتارهای مغایر حقوق بشر در فلسطین، افغانستان و عراق، امروز برخی قدرت ها به دنبال استفاده از تروریسم و جنگ های خیابانی به جای ساز وکارهای دموکراسی هستند./فارس
 

اخبار مرتبط

برگزاری جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره حمله به کنسولگری ایران در سوریه