گریم «ابرهه» در فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی

مجیدی برای تصویرکردن لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاهش، نیاز به کشوری داشت که فیل در آن به وفور یافت شود، به همین منظور با هندی‌ها مذاکره کرد.

به گزارش « سراج24»، مجید مجیدی کارگردان نام‌آشنای ایرانی هفت سال پیش نسبت به ساخت فیلم محمد(ص) اقدام کرد. بدین ترتیب پس از نگارش فیلم‌نامه‌ای در ۲۰۰ سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش‌تولید انجام شد و فیلم در خرداد ۱۳۹۰ پروانه ساخت گرفت.


او ساخت فیلم خود را در سکوت خبری آغاز کرد و این فیلم علاوه بر شهرک سینمایی نور (در حوالی شهر قم)، در شهرهای کرمان و عسلویه نیز جلوی دوربین رفت تا تمام سکانس‌های آن فیلمبرداری شود، جز یک سکانس که امکان فیلمبردای آن در ایران مهیا نبود.


مجیدی برای تصویرکردن لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاهش، نیاز به کشوری داشت که فیل در آن به وفور یافت شود، به همین منظور با هندی‌ها مذاکره کرد اما هندوستان ـ که به سرزمین هزار ادیان مشهور است ـ با این کار مخالفت کرد و سرانجام مجیدی صحنه‌های مربوط به این حادثه تاریخی را در شمال آفریقا فیلمبردای کرد.


در ادامه تصاویری از آخرین روزهای فیلمبردای پروژه عظیم «محمد(ص)» مشاهده می‌شود. این عکس‌ها حدود ۹ ماه پیش گرفته شده است و برای نخستین‌بار در سایت‌های ایرانی منتشر می‌شود:



 


 







اخبار مرتبط