فاجعه اتمی عظیم در صورت وقوع جنگ

ما در موقعیتی خطرناک قرار داریم که یک رخداد کوچک نظامی می‌تواند به جنگی تمام‌عیار تبدیل شود.

به گزارش « سراج24 »، کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، در نخستین روز سال میلادی جدید، در پیامی که به مناسبت آغاز سال میلادی ۲۰۱۴ از تلویزیون دولتی آن کشور پخش می‌شد، گفت شبه‌جزیره کره را در صورت جنگی احتمالی، فاجعه عظیم اتمی فرا خواهد گرفت.

 

رهبر کره شمالی در عین حال ایالات متحده را نیز تهدید کرد که در صورت چنین چیزی در امنیت نخواهد بود.

 

او گفته است: «ما در موقعیتی خطرناک قرار داریم که یک رخداد کوچک نظامی می‌تواند به جنگی تمام‌عیار تبدیل شود.»

 

به نوشته رادیو فردا، اما از سوی دیگر او از کره جنوبی خواسته است تا برای بهبود روابط پیونگ‌یانگ و سئول دست به اقداماتی عملی بزند.

 

به گزارش یون‌هاپ، خبرگزاری کره جنوبی، کیم می‌گوید درصدد است دست به تلاشی پرتکاپو برای نزدیکی به کره جنوبی بزند.

 

این گفته‌ها یک روز پس از آن منتشر می‌شوند که گزارشی درباره اقدام احتمالی تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی علیه کره جنوبی، در راستای اعدام جَنگ سانگ‌تک، شوهرعمه کیم جونگ‌اون، منتشر شد.

 

بنا بر گفته انیستیتو راهبردی امنیت ملی کره جنوبی، سازوکاری که متعلق به سازمان امنیت آن کشور است، پیونگ‌یانگ ممکن است تا بهار پیش‌رو و پس از پایان رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا، دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزند.

 

آمریکا و کره جنوبی معمولا در ماه مارس رزمایشی مشترک برگزار می‌کنند.

 

وزیر دفاع کره جنوبی نیز چنین احتمالی را مطرح کرده است که هواداران افراطی رهبر جوان کره شمالی، با اعدام شوهرعمه او، برای نشان دادن وفاداری خود طی هفته‌ها یا ماه‌های پیش رو دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزنند.

 

پارک گون‌هه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی که دولت خود او در داخل کشور با اعتراضاتی کم‌سابقه روبه‌روست، به ارتش دستور داده است سطح اقدامات امنیتی را بالا ببرد.

اخبار مرتبط