حماسه 9 دی بر تابلوهای پایتخت نقش بست

دست‌ِخالی نهادهای فرهنگی برای یک اتفاق بزرگ

جدیدترین بیلبوردهای "خانه طراحان انقلاب اسلامی" در سالروز حماسه 9 دی در تابلوهای شهر تهران نصب شد و این در حالی است که اجرای برنامه‌های گسترده هنری متناسب با این روز توسط دیگر نهادهای فرهنگی جایشان در سطح کشور خالی است.

به گزارش « سراج24 »، خانه طراحان انقلاب اسلامی که پیش از این با بیلبوردهای "صداقت آمریکایی"، "شمر زمانه‌ات را بشناس" و "با یه گل بهار نمی­شه" شناخته شده است، به مناسبت 9 دی نیز طرح‌­هایی را برای تابلوهای شهری عرضه کرده است.

در آستانه سالروز حماسه مردمی و ماندگار نهم دی، خانه طراحان مجموعه جدید تابلوهای شهری را طراحی و منتشر کرده­ است. این مجموعه جدید با مضمون­‌های ملی و عاشورایی در تابلوهای شهر تهران نصب شد.

فعالیت جدید خانه طراحان انقلاب در حالی رونمایی شده است که پیش از این تمام طرح‌های این گروه در واکنش به اتفاقات روز جامعه ایرانی و مسایل بین‌المللی که ایران در آنها حرفی برای گفتن دارد، با مخاطبان زیادی روبه رو شده و محل بحث و تبادل نظر شده است.

طرح‌های پیشین این گروه هنری در بین منتقدان نیز بازخورد ویژه‌ای داشته و آنها را به ارائه مطالب و اظهارنظرهای جدی واداشته است.

آنچه خانه طراحان را بر آن داشت تا درباره حماسه 9 دی نیز دست به کار شوند، اهمیت و موضوع و دیدگاه‌های رهبر انقلاب بوده است. این در حالی است که اکثر نهادهای فرهنگی در کشور برنامه‌های متفاوت و تاثیرگذاری به ویژه در زمینه‌های هنری همچون تولید فیلم مناسب برای اکران در این روز، برپایی نمایشگاه‌های عکس، پوستر، آثار گرافیکی، کاریکاتور و ... در سطح ملی و حتی در کشورهای همسو با سیاست‌های ایران، اجرای گسترده نمایش‌های مردمی متناسب با مفهوم 9 دی، برپایی کنسرت در تهران و شهرستان در راستای مفاهیم مرتبط با حماسه 9 دی و ...نداشته‌اند.

قطعا فاصله یک سال گذشته تا امروز فرصت مناسبی بود تا هم بخش خصوصی و هم دولتی با طرح و برنامه به ویژه به تولید فیلم‌‌های سینمایی اقدام کند تا در آستانه 9 دی سبد اکران از محصولاتی متناسب با این مضمون خالی نباشد. این در حالی است که تلویزیون با تولید چند سریال و مینی‌سریال و برنامه‌های گفتگومحور و نقد و تحلیلی بخشی از وظیفه خود را انجام داده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) روز نوزدهم دی‌ماه 88 طی سخنانی فرمودند: "اینکه من عرض می‌کنم روز نُه دى در تاریخ ماندگار است، به خاطر این است. مردم بیدارند؛ همین است که کشور شما را نگه داشته است عزیزان من! همین است که انقلابتان را حفظ کرده است؛ همین است که جرأت سران استکبار را از آنها گرفته است که بخواهند به ملت ایران حمله کنند؛ می‌ترسند."

 

 

اخبار مرتبط