سراج 24 گزارش می‌دهد

کلاهی که آمریکا با سلاح هسته‌ای ایران بر سر اروپای شرقی گذاشت

کارشناسان امنیتی نظامی معتقدند ایالت متحده آمریکا برای فروش سلاح های نظامی خود از هر ابزاری و دروغی استفاده می‌کنند تا مسئولان نظامی کشورهای مختلف را قانع کنند که برای دفاع از امنیت کشورشان باید سالانه چندین هزار دلار سلاح نظامی خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل سراج24 ایالت متحده آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم برنامه فروش سلاح نظامی به دنیا را در دستور کارخود قرار داد تا بتواند از این طریق قدرت اقتصادی خود در جهان را ثابت نگه دارد؛ از همین رو غرب آسیا و برخی کشورهای اروپایی بهترین مکان برای فروش تجهیزات نظامی آمریکا شناسایی شدند.

با شکل گیری انقلاب اسلامی کاخ سفید بهترین بهانه را پیدا کرد تا با عنوان اسلام هراسی و به دنبال آن ایران هراسی تجهیزات نظامی خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس بفروشد.

کارشناسان معتقدند دولت های آمریکایی با جنجال‌سازی های رسانه توانستند تا مسئولان امنیتی کشورهای عربی را قانع سازند که برای دفاع از امنیت کشورشان در برابر ایران باید سالانه نزدیک به 3 میلیارد دلار سلاح نظامی از واشنگتن خریداری کنند.

اما بدنبال اشباع سلاح های آمریکایی در غرب آسیا دولت اوباما که نتوانسته بود در برابر هسته‌ای شدن ایران اقدام موثری انجام دهد با برگزاری چندین جلسه با مسئولان اروپای شرقی این نکته را تاکید کرده بوده که برای مقابله با سلاح‌های هسته ای ایران باید سپر موشکی در این منطقه نصب شود.

این جلسات به همراه دیپلماسی رسانه ای کاخ سفید، منجر شد تا مسئولان اروپای شرقی با پیشنهاد کاخ سفید موافقت کنند و سپرهای موشکی آمریکا در این منطقه مورد استقاده قرار بگیرد.

ایالت متحده آمریکا که شاید تصور توافق‌نامه هسته‌ای با ایران را در ذهن خود نداشت با پذیرش این توافق نامه دچار بحران شدیدی در سطح روابط خارجی خود با کشورهای اروپایی شد زیرا با توافق نامه ژنو همگان پذیرفتند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

آمریکا که همواره از ایران به عنوان ابزاری برای فروش سلاح های نظامی خود استفاد می‌کرد حالا با یک مانع جدی رو به رو شده است. مانعی که عصر روز چهارشنبه وزیر امور خارجه روسیه آن را در سر راه آمریکا قرار داد.

آسوشیتد پرس نوشت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اشاره به از بین رفتن بهانه آمریکا برای استقرار سپر موشکی در اروپا گفت دیگر استقرار این سیستم لزومی ندارد.

لاوروف گفت: آمریکایی ها بیشتر می گفتند هدف از استقرار سپر موشکی در اروپا دفاع از متحدان ناتو در برابر موشک های اتمی ایرن است ، حال بارسیدن به توافق هسته ای با ایران دیگر این تهدید هم رفع شده است.

 

اخبار مرتبط