ادعای ارتش ترکیه درباره توقیف محموله مواد شیمیایی در مرز مشترک با سوریه

ارتش ترکیه ادعا کرد یک محموله بزرگ مواد شیمیایی را از کاروانی که قصد ورود غیر قانونی به این کشور از سوریه داشته توقیف کرده است.

به گزارش سراج24 به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ارتش ترکیه در حالی روز یکشنبه از توقیف محموله بزرگ مواد شیمیایی در مرزهای این کشور با سوریه خبر داده که مدعی شده امکان تبدیل این مواد به سلاح های شیمیایی وجود داشته است.

بر اساس این گزارش ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای افزود، این کاروان متشکل از 3 دستگاه کامیون حاضر به توقف نشده و قصد ورود غیر قانونی به مرزهای ترکیه را از طریق شهر ریحانلی داشته است.

پلیس مرزی ترکیه مجبور به شلیک گلوله به تایرهای این کامیون ها شده تا آنها را متوقف کند. با متوقف شدن این کامیون ها رانندگان آن به سوی مرزهای سوریه پا به فرار گذاشتند.یکی از این رانندگان که ملیت وی مشخص نشده توسط پلیس مرزی ترکیه دستگیر شده است. مواد شیمیایی توقیف شده توسط یک نیم متخصص ارتش ترکیه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی روز پنج شنبه اعلام کرد که کلیه زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه تحت کنترل بازرسان است.شورای امنیت سازمان ملل خواستار از بین رفتن همه سلاح های شیمیایی سوریه تا اواسط سال 2014 میلادی شده است. بحران داخلی سوریه در 30 ماه گذشته ادامه داشته و در این مدت بیش از 100 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

اخبار مرتبط