کشته و زخمی شدن 3112 تن در خشونت‌های یک ماه گذشته عراق

سازمان ملل اعلام کرد که در خشونت‌ها و حملات تروریستی عراق در ماه سپتابر 3112 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش سراج24، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق اعلام کرد که در اقدامات خشونت‌آمیز و حمله‌های تروریستی در ماه گذشته میلادی 3112 عراقی کشته و زخمی شدند که این حملات اقشار مختلف مردم این کشور را هدف قرار داده و در این بین بغداد بیشترین حمله را شاهد بود.

نیکولای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ماه سپتامبر 979 عراقی‌ در اقدامات خشونت‌آمیز و حملات تروریستی کشته و 2133 تن دیگر زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان نزدیک به 887 تن غیر نظامی هستند.

ملادینف افزود: تعداد نیروهای امنیتی که در این حملات کشته‌شدند به 92 تن می‌رسد و 176 نیروی امنیتی نیز زخمی شدند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که تروریست‌ها همچنان عراقی‌ها را بدون تفاوت قائل شدن در مذهب و قومیتشان هدف قرار می‌دهند، از تمام مسئولان سیاسی می‌خواهیم که برای آغاز گفتگوهای ملی تلاش کنند.

وی همچنین از روحانیان، مسئولان غیرنظامی و دستگاه‌های امنیتی خواست که نگذارند خون کسی پایمال شود و به طور یکسان از تمامی شهروندان عراقی حمایت کنند.

از سوی دیگر القاعده عراق مسئولیت حمله‌ها و بمب‌گذاری‌های روز دوشنبه در بغداد را که به کشته شدن 47 تن انجامید، بر عهده گرفت.

گروه "دولت اسلامی عراق و شام"، شاخه القاعده در عراق و سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ادامه عملیات "دروی سربازان" نیروهای ما عملیات موفقی در بغداد انجام دادند و به اهداف مشخص شده حمله کردند.

اخبار مرتبط