صالح‌نژاد:

جایزه ادبی شهید آوینی چهار مرحله‌ای شد

دبیر اجرایی دومین کتاب سال مقاومت بین الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) از برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص این جایزه و برپایی آن در چهار مرحله خبر داد.

به گزارش «سراج24»، نصرت‌الله صالح‌نژاد، دبیر اجرایی دومین کتاب سال مقاومت بین الملل اسلامی(جایزه ادبی شهید آوینی) گفت: بزرگترین دستاورد برپایی کنگره‌ها و جشنواره‌های کتاب، جمع‌آوری چالش‌ها، نقاط ضعف، قوت، احصا و دسته‌بندی آنها و نیز ایجاد بستر مناسب برای برقراری تعامل میان نویسندگان و اصحاب نشر و متولیان فرهنگی است.

دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید آوینی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم کنگره بین‌المللی کتاب را محدود و محصور به اختتامیه در یک روز و تعیین نفرات برتر و اهدا جوایز نکنیم؛ بلکه پس از بررسی آثار و تعیین کتاب‌هایی که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، فعالیت کنگره را در چهار بخش مجزا ادامه دهیم. این نشست‌ها براساس موضوع و مناسبت‌ها دسته‌بندی شدند.
وی ادامه داد: اولین نشست علمی ـ تخصصی به آثار داخلی اختصاص دارد. در این نشست نویسندگان و ناشران پیرامون موضوعات تخصصی به گفت‌وگو خواهند پرداخت. این نشست اواخر شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
صالح‌نژاد افزود: نشست دوم به دلیل ضرورت توجه به آثار کودکان و نوجوانان نهم مهر ماه همزمان با سالروز حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی به بررسی آثار این گروه اختصاص خواهد یافت. نشست سوم به بخش بین‌الملل اختصاص دارد و در آن کلیه نویسندگان، ناشران خارجی پیرامون موضوعات مختلف به بحث و گفت وگو خواهند پرداخت. نشست بخش بین‌المللی بیست و ششم آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد و بخش نهایی کنگره بین‌المللی کتاب مقاومت جایزه ادبی شهید آوینی در سوم آذر ماه با معرفی نفرات برتر و اهداء جوایز به کار بررسی آثار دو سالانه خود پایان خواهد داد.
اخبار مرتبط