خلق بیش از ۱۵۰۰ اثر در نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی

دبیر نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کرمان از ارسال بیش از ۱هزار و پانصد شعر رضوی توسط شاعران کودک و نوجوان از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
به گزارش «سراج24»، مسعود گنجعلی‌خان حاکمی با اعلام این خبر گفت: پس از واگذاری دبیرخانه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی به کانون کرمان، دبیرخانه این جشنواره تشکیل و با ارسال فراخوان جشنواره به مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور و همچنین سایر نهادهای فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در چهار گروه سنی 7 تا 17 سال تا 31 خرداد آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که با پایان یافتن مهلت ارسال آثار 1 هزارو پانصد و یک شعر رضوی از 30 استان کشور  توسط دبیرخانه دریافت شد که در این میان استان اردبیل با 218 ، کرمان با 214 و آذربایجان غربی با 178 اثر به ترتیب بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را داشته‌اند.
 
مدیرکل کانون کرمان یادآورشد: پس از کد گذاری آثار رسیده، این آثار بدون نام خالق اثر در اختیار داوران جشنواره قرار داده شده است  تا پس از بررسی، آثار برگزیده را انتخاب و معرفی کنند.
 
گنجعلی‌خان حاکمی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، ترغیب کودکان و نوجوانان در جهت تولید شعر با موضوع رضوی و مطالعه و دانش افزایی در حوزه‌ی ادبیات رضوی به ویژه شعر عنوان کرد.
 
وی اضافه کرد: از هر رده سنی 3 اثر برگزیده خواهد شد که روز 19 شهریور هم‌زمان با دهه کرامت طی آیینی با اهدای لوح و جوایز نقدی از صاحبان آثار برگزیده در کرمان تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
گنجعلی‌خان حاکمی خاطرنشان کرد: آثار برتر در قالب کتابی با عنوان« اشعار برگزیده رضوی» چاپ و هم‌زمان با برگزاری مراسم پایانی جشنواره رونمایی خواهد شد.
اخبار مرتبط