به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام می‌شود

ترجمه «اطلس جنگ ایران و عراق» به ۴ زبان

مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار ترجمه «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.

 

به گزارش «سراج24»،  نادر زارع‌زاده، مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با اشاره به کتاب «اطلس جنگ ایران و عراق» و ترجمه آن گفت: پس از استقبال گسترده مخاطبان از چاپ‌های اول تا سوم «اطلس جنگ ایران و عراق» در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و درخواست‌های متعدد برای برگردان این اثر به زبان‌های خارجی، اولین گام‌ها برای ترجمه آن برداشته شد.
وی با اشاره به نمایش تک‌نسخه فرانسوی و روسی «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال گفت: ترجمه و آماده‌سازی نسخه انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی این کتاب مرجع، به اتمام رسیده و تا پایان شهریور امسال وارد بازار نشر خواهند شد.
مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اطلس ها را به عنوان یکی از مبنایی‌ترین کتاب‌های جنگ معرفی کرد و ادامه داد: تمامی عملیات‌های مهم گسترده و نیمه‌گسترده در این اثر معرفی شده و تلاش خواهیم کرد تا نسخه ترجمه شده اطلس، از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه‌های بین المللی خارج از کشور توزیع شود.
«اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» تمامی عملیات های محدود و گسترده دوران جنگ تحمیلی را با تکیه بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل اسناد مکتوب، کالک‌های عملیاتی، احیای منابع صوتی و کتاب های برگزیده اساند عملیاتی و همچنین مجموعه کتاب‌های «روزشمار جنگ ایران و عراق» به تصویر کشیده است.
«پیروزی انقلاب اسلامی، شروع تجاوزات و هجوم سراسری ارتش عراق»، «بازیابی قوای مسلح ایران»، «آزادسازی سرزمین‌های جنوبی، شمالی و میانی»، «تعقیب دشمن در جبهه جنوبی و شمالی»، «پایان جنگ ایران و عراق» و «حمله عراق به کویت» عناوین بخش‌های «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» را تشکیل داده‌ و وقایع جنگ تحمیلی از 31 شهریور 1359 تا 29 مرداد سال 1367، در این اطلس نظامی منعکس شده‌اند.
هر صفحه از «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی»، چکیده‌ای از روند اجرای هر عملیات، از طرح‌ریزی تا اجرا را دربرگرفته و مخاطب با تورق این کتاب، مروری کلی بر عملیات های اجرا شده در طول هشت سال دفاع مقدس خواهد داشت.
اخبار مرتبط

شناسایی هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی»

شهیدی با ۱۲۰ پرواز جنگی که هرگز تن به اسارت نداد