معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی خبر داد:

تخلف برخی طلافروشان در خصوص مالیات ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی از تخلف برخی طلافروشان در خصوص مالیات ارزش افزوده خبر داد و گفت: همه کالاها و خدمات به استثنای کالاهای اساسی ، کشاورزی و خدمات بهداشتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.

 

به گزارش «سراج24»، علیرضا طاری بخش افزود: از سال 1387 ( آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ) تاکنون در پنج مرحله مودیان فراخوان شده اند و در مجموع حدود 355 هزار مودی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند.
طاری بخش افزود: در ابتدای اجرای این قانون سهم مالیات بر ارزش افزوده درصد ناچیزی بود؛ اما پارسال  22 درصد از کل مالیات های مستقیم و غیر مستقیم  را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به میانگین سهم 37 درصدی مالیات های مستقیم و غیر مستقیم در بودجه دولت گفت: از این میزان سهم مالیات بر ارزش افزوده بسیار ناچیز است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی افزود: در سال های آینده علاوه بر افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، دامنه شمول مودیان نیز توسعه می یابد و جایگاه آن برجسته تر خواهد شد.
معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امورمالیاتی از ضرورت درج رقم مالیات بر ارزش افزوده در برگه های فروش و صورت حساب خرید مشتری خبر داد و  گفت: اگر این رقم در برگه های فروش قید نشود، بر اساس اطلاعات موجود درسامانه های الکترونیکی یا سابقه پرونده شغلی، فروش برآورد و مالیات آن دوباره محاسبه و وصول می شود.
وی در پاسخ به اینکه برخی طلا فروشان رقم مالیات برارزش افزوده را قید نمی کنند، افزود: بیشتر فروشندگان و طلا فروشان رعایت می کنند و اگر برخی تخلف کنند مالیات از آنان دوباره دریافت می شود.
طاری بخش، درباره وصول مالیات هایی که قبلا مودیان به موجب اسناد و مدارک مستند پرداخت کرده اند ، گفت: این موارد به عنوان اعتبار مالیاتی پذیرفته می شود و تفاوت را به عنوان مالیات ، وصول و به حساب خزانه دولت واریز می کنیم.
وی مهمترین علت اجرا نشدن کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده را آگاه نبودن برخی از کسبه و صنف طلا فروشان اعلام کرد و افزود: برخی هم مشکلات اجرایی و ساختاری را عامل اصلی آن می دانند که مورد قبول نیست.
وی گفت: همه مودیان باید قانون را به طور کامل اجرا و براساس آن شش درصد مالیات برارزش افزوده را وصول و در مهلت سه ماهه ای که قانون تعیین کرده است ؛ به دولت پرداخت  کنند.
معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امورمالیاتی افزود: چنانچه مودیان این قانون را رعایت نکنند ، ماموران مالیاتی برابر مقررات مالیات را بر اساس آخرین نرخ مالیاتی محاسبه  ، وصول و به حساب خزانه دولت واریز می کنند.
اخبار مرتبط

احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد

تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز

تامین ۳میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع