مطالب برخی منبرها دردی از جامعه درمان نمی‌کند

استاد و خطیب حوزوی در شصت و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدحسین بروجردی که شامگاه گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: باید با زبان روز به تبلیغ دین پرداخت و مشکلات مردم را بیان و درمان کرد؛ مطالب برخی از منبرها به درد امروز نمی‌خورد و دردی از جامعه درمان نمی‌کند، اما آیت الله بروجردی شناخت عجیبی از روزگار خود داشت.

به گزارش سراج24؛ این مراسم که با حضور علما، شخصیت‌های حوزوی، اساتید، طلاب و مردم ولایی و انقلابی قم همراه بود با قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی سید جواد حسینی آغاز شد و در ادامه با مداحی سیدمهدی میرداماد ادامه پیدا کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، به بیان ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی پرداخت و با اشاره به روایتی از رسول خدا که فرمود: «از رحمت خدا دور است کسی که بنای خدا را خراب کند»، عنوان کرد: پدران و مادرانی که مسئولیت شناس بودند و نگاه آن‌ها به فرزند، نگاه امانت خدا بود، از عقل، جان و کوشش‌های درست خود مایه گذاشتند، فرزندانی را تربیت کردند که آن فرزندان آبروی تاریخ و صفحه روشن روزگاران شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از پدران و مادران در روزگار ما برای فرزندانشان جهنم ساز هستند. پدری که در کنار روحیات و اخلاقش، فرزندش بی دین می‌شود و لذت می‌برد. مادری که دخترش از همان سه سالگی با بی حجابی گره می‌خورد و تشویق هم می‌شود که این دختر براساس تبرج جاهلیت قبل از پیامبر، درحالی‌که ازدواج نکرده، آرایش کند و در چشم نامحرمان بریزد. این پدران و مادران مصداق سخن پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمود: «این پدران و مادران، عقرب به دنیا بیاورند بهتر از آدمیزاد است».

استاد حوزه بیان کرد: پدر آیت‌الله بروجردی پدر عقل، فطرت، تربیت و دین بود. با این هویتی که در پدر بودن داشت، با همه وجود و کمبود امکانات در آن زمان، فرزند خود را به گونه‌ای تربیت کرد که در همان ایام کودکی و جوانی و نوجوانی، کودک، معدن فکر و توجه به حقایق هستی در حد ظرفیت خود پرورش یافت.

وی گفت: آیت الله العظمی بروجردی ۱۰ فروردین مطابق با ۱۵ شوال وارد شهر قم شد و ۱۶ سال با سادگی تمام زندگی کرد، اما حوزه قم را به حوزه ۷ هزار نفری ارتقا داد و این حوزه را به گونه‎ای بار آورد که پاسخگوی نیاز عصر و زمان باشد و شاگردانی تربیت کرد و به اقصی نقاط ایران و جهان فرستاد که توانستند اثرگذاری های مهمی داشته باشند یعنی برای عصر و زمان خود بود.

اخبار مرتبط