راشاتودی:

پوتین و رئیسی تلفنی گفت‌وگو کردند

شبکه راشاتودی لحظاتی قبل از گفتگوی تلفنی رئیسان جمهور ایران و روسیه و رایزنی در مورد توسعه روابط دوجانبه خبر داد.

به گزارش سراج24؛ راشا تودی گزارش داد: طرفین اشتراک نظر داشتند که روابط ایران و روسیه به نحو مثبتی در حال توسعه است.

در این گفت‌وگو، مسائل مرتبط با همکاری های دوجانبه در حوزه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کرملین نیز در مورد این گفتگو عنوان کرد: طرفین ضمن تاکید بر تداوم تماس ها، مسائل مرتبط با همکاری های دوجانبه در حوزه‌های گوناگون و اجرای پروژه های زیرساختی مشترک را بررسی کردند.

رئیسان جمهوری ایران و روسیه ۲۹ دی نیز برای بررسی گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت و روند آستانه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به تماس پوتین، توافقات ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت توصیف و بر لزوم افزایش همکاری و هماهنگی‌های فیمابین تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در گفت‌وگوی تلفنی قبلی از آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نیز گسترش همکاری‌ها در عرصه حمل و نقل و ترانزیت خبر داده بود.

اخبار مرتبط

عملیات قاطع موشکی و پهپادی سپاه در پاسخ به تجاوزهای آمریکا

بیانیه وزارت خارجه درباره نقض آشکار تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

نه دیداری با گروسی داشتیم نه توافقی برای بازدید آژانس از تاسیسات اتمی