سیستان و بلوچستان با وحدت شناخته شده است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت تربیت نسل جوان گفت: امروز هویت دینی و انقلابی نسل جدید ما را تهدیدهای تازه‌ای به مخاطره انداخته و فناوری‌های نوین به دشمن دسترسی داده تا با ارتباط نزدیک با نسل جدید آنان را در معرض مخاطره قرار دهد.

به گزارش سراج24؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری در جمع علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم شهرستان سراوان افزود: با توجه به اینکه دشمن فکر و اندیشه و اعتقاد دینی جوانان ما را هدف قرار داده ما باید همه دست به دست هم دهیم تا بینش نسل جدید را تقویت و مستحکم کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه جامعه اسلامی رو پای خود بایستد باید به مسائل توحیدی اهتمام و تربیت نسل جدید را بر اساس اعتقاد و ارتباط با وحی برنامه‌ریزی تا از این طریق بتوانیم بر نقشه های شوم دشمنان غلبه کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: این مسائل زمینه سوء استفاده دشمنان و نفوذی‌ها شد و این افراد به دنبال نا امن کردن استان بودند که با هوشیاری مردم به اهداف شوم خودشان نرسیدند.

وی ادامه داد: با توجه به ارادت خاص رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ایشان یک هیئتی را به این استان اعزام کردند که تصیم ایشان بر این کار نشان از علاقه و توجه خاص ایشان به این استان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان و بویژه سراوان با وحدت و امنیت شناخته شده است و این مساله در وحدت و امنیت ملی نیز تاثیر گذار است برای همین دشمنان به دنبال نا امن کردن این منطقه هستند.

وی بیان کرد: مامور هستیم تا سلام پرمهر و محبت رهبر معظم انقلاب را به شما برسانیم و خوشحالیم که توانستیم از نزدیک خدمت مردم در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برسیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما برای شنیدن حرف و مطالبات عزیزان و انتقال آنها به رهبر معظم انقلاب به استان آمدیم بنابراین حتی به صورت مکتوب هم شده موارد و مطالبات خود را به ما برسانید.

امام جمعه اهل سنت سراوان نیز گفت: اول انقلاب در بسیاری از شهرها مشکل پیش آمد اما مردم سراوان از همان روز اول با دل و جان انقلاب را پذیرفتند و به این نظام وفادار هستند.

مولوی عبدالصمد ساداتی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب از سراوان به عنوان شهر علم و فرهنگ و شهر طلوع آفتاب ایران یاد کرده‌اند و مردم این شهرستان ارادت خاصی به رهبر معظم انقلاب دارند.

وی تصریح کرد: در نشستی که در زاهدان در خدمت شما بودیم قول‌هایی مبنی بر شهید اعلام شدن بی‌گناهان و برخورد با افراد متخلف دادید که امیدواریم عملی شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: ما در شهرستان سراوان الگوی عملی وحدت داریم اما دشمن به دنبال سوءاستفاده و ایجاد شکاف در وحدت است.

وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان مردمی قانع و رازی هستند و با وجود حجم بالای مشکلات این مردم هیچکدام اعتراضی نکردند افزود: مردم ما اعمال تروریستی به هر نحوی که باشد را محکوم می‌کنند.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نیز گفت: وحدت در استان ما حاکم است و  گواهی می‌دهم که مردم شریف استان دوست‌دار ایران، انقلاب و مقام معظم رهبری می‌باشند و دشمنان نیز در پی ایجاد خلل در این وحدت هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد و دیدن قوت و پیشرفت امت او را ناراحت می‌کند بنابراین به‌دنبال آسیب زدن هستند اما مهم است ما هوشیار باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی در استان رخ داد که از همان ابتدا بر برسی عقلانی، جامع، منصفانه و دقیق حوادث تاکید داشتیم و بر اساس این بررسی‌ها برخورد با خاطی از هر طرف و احقاق حق همه اطراف قضایا را دنبال کرده‌ایم.

آیت‌الله محامی افزود: این براساس همان عقل، انصاف و منطق زمامداری اسلامی است و مورد توجه امام خامنه‌ای بوده که در این راستا زمانی که گزارش به آقا رسید موضوع را دنبال کردند و بنده نیز گزارش جامع حوادث را به ایشان دادم و پیشنهاداتی داشتم که به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شد و در این مسیر مطالبات بنده خیلی بیشتر از مطالبات خود مردم بود که به تایید رسید و بخشی اجرا شد و برای اجرای برخی دیگر نیز باید پیگیر باشیم.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در ادامه نیز تدبیر قابل تقدیر و حکیمانه ایشان را در اعزام هیئتی جهت ابلاغ سلام ایشان به مردم سیستان و بلوچستان شاهد هستیم که فرصتی برای مردم استان است تا حرف مردم را شنیده و مطالب را به ایشان برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی در استان بداخلاقی کرده و از این فرصت استفاده نکردندو به عبارتی فرصت‌سوزی کردند. رهبر معظم انقلاب تاکید داشته‌اند اعزای هیئت اعزامی پای حرف دل مردم بنشیند و امیدواریم حضور این هیئت برای استان ما مایه خیر و برکت باشد.

اخبار مرتبط

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارت‌خوان عبدالحمید!