معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دشمن به جنگ نرم و تقابل فرهنگی روی آورده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که در تقابل مسلحانه در مقابل ایران قدرتمند به نتیجه نخواهد رسید و به همین علت به جنگ نرم و تقابل فرهنگی با ابزار رسانه و فضای مجازی روی آورده است.

به گزارش سراج24؛ سیدجواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌‌وگو با تسنیم دریاسوج با اشاره به اتفاقات اخیر در جامعه و وضعیت امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هوشیاری مردم استان شاهد اتفاق خاصی در زمینه اغتشاشات نبودیم، گرچه در یکی دوتا از شهرها تحرکات کوچکی اتفاق افتاد که حضور به موقع نیروهای نظامی و بی‌توجهی مردم به دعوت افراد اغتشاشگر نقشه‌ این افراد نقش برآب شد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر در امنیت کامل به سر می‌برد، افزود: اینگونه اتفاقات در حیات جمهوری اسلامی ایران اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و دشمن به این نتیجه رسیده است که در تقابل مسلحانه در مقابل ایران قدرتمند به نتیجه نخواهد رسید، به جنگ نرم و تقابل فرهنگی با ابزار رسانه و فضای مجازی روی آورده است.

هاشمی‌مهر در ادامه با اشاره به اینکه دشمن با ابزار رسانه‌ای قدرتمند و سازمان یافته توفیقات نسبی هم داشته‌است، تصریح کرد: کم کاری در حوزه رسانه و بی‌توجهی به فضای مجازی و مسائل فرهنگی و اجتماعی باعث شده که جامعه ما دچار آسیب‌پذیری شود.

وی افزود: متأسفانه بی‌توجهی مسئولان و متولیان امر در حوزه فرهنگی و اجتماعی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابله با شبیه‌خون فرهنگی دشمن، یکی از دلایل عمده آسیب‌پذیر بودن جامعه در چنین شرایط است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین را از وظایف مهم به ویژه برای مسئولان جمهوری اسلامی دانست.

وی گفت: باید خدمات نظام جمهوری اسلامی برای مردم روشن شود و آنچه در گذشته بر نظام جمهوری اسلامی گذشته و نقشه‌های شوم دشمن و چگونگی مبارزه با فتنه‌ها برای مردم به ویژه جوانان در دهه‌ هشتاد روشن شود.

هاشمی‌مهر با اشاره به حاکمیت دوساله کرونا بر دنیا و تبعات آن بر زندگی مردم، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بشر به ناچار به سمت فضای مجازی برود و جامعه ما نیز از چنین موضوعی مستثنی نبود و یکی از دلایل عمده حضور جوانان و نوجوانان در اغتشاشات اخیر درگیر بودن آنها با فضای مجازی بوده که مدیریت آن اغلب در دست دشمن است.

وی افزود: دشمن از فرصت ایجاد شده در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و به جوانان ناآگاه ما اطلاعات غلط دیکته کردند و این مهم در غفلت متولیان امر در جامعه ما بسیار نگران کننده است.

هاشمی‌مهر در ادامه عنوان کرد:  این نظام به پشتوانه مردم فهیم و وفادار به انقلاب اسلامی قوی‌تر از آن است که دشمن بخواهد با چنین تحرکاتی به نیت شوم خود دست پیدا کند.

اخبار مرتبط