وزیر کشور:

توسعه اردوگاهها برای اسکان زائران در ایلام در دستور کار قرار گیرد

وزیر کشور خواستار افزایش ظرفیت اسکان زائران از ۵۰ به ۱۰۰ هزار نفر شد و گفت: در این راستا برای توسعه اردوگاه ها از ظرفیت سپاه و ارتش و دیگر دستگاه ها اجرایی بهره گرفته شود.

به گزارش سراج24؛ احمد وحیدی روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین استان در پایانه مرزی مهران افزود: برای ایجاد آرامش و خدمت دهی شایسته به زوار امکان اسکان و تعداد اردوگاهها نیز برای زائران افزایش یابد.

وی ادامه داد: نظام و برنامه ریزی انتقال زوار بسیار مهم است و در هر مرحله باید مشخص شود که چه تعداد زائری در ایلام باشد و چه جمعیت در مهران باشد که نیازمند برنامه ریزی منسجم و هماهنگ است.

وحیدی اضافه کرد: باید تمهیدات و برنامه های دقیق و هدفمند برای انتقال و اسکان و ایجاد اردوگاه ها در نظر گرفته شود تا در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نشویم.

وی یادآور شد: در ایام اربعین جاده های استان باید پاسخگویی این حجم از وسایل نقلیه باشند و همانطور که استاندار اشاره کرد چهار خطه کردن مسیر ایلام - مهران کار بزرگ و ارزشمندی است.

وحیدی با تاکید بر تسریع بر فعالیت عمرانی، گفت: تونل شماره ۱ و ۲ اربعین تا روز اربعین آسفالت شود تا حرکت وسایل نقلیه در مسیر ایلام - مهران کند نشود.

وی با اشاره به اینکه مسولیت پایانه ها با  راه و شهرسازی است، گفت: هر کمبود در راهها بسرعت پیگیری و برطرف شود و بحث سایبان و دیگر تجهیزات در پایانه از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری شود.

وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به گزارش استاندار ایلام مبنی بر ۲ هزار متر مکعب ذخیره آب در پایانه مهران گفت: در اربعین  اگر چنانچه روزانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر تردد کنند از نظر تامین آب زائران مشکلی نخواهیم شد.

وزیر کشور گفت: در ایام اربعین وسایل حمل و نقل عمومی جوابگوی تعداد زوار نیست و لازم است که هموطنان عزیز و زوار حسینی از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

وحیدی با تقدیر از مسئولان استان که افتخار خادمی زوار اربعین حسینی را برای خود ارزشمند می‌دانند، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در زمینه افزایش میزان زوار اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته، ایمن بودن جاده‌ها و سهل و روان بودن جاده‌ها بسیار اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

وزیر کشور: هدف تروریست‌ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است

مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند

دستگیری عامل شهادت ۲ مامور پلیس در کورین زاهدان