نهایی کردن نقشه‌راه همکاری بلندمدت ایران و هند از محورهای سفر به دهلی است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: انتظار ما از رهبران هند شنیدن این جمله بود که همزیستی مسالمت آمیر با همه ادیان در هند مورد توجه مسولان هند است و امیدواریم فردا در رایزنی هایی که خواهیم داشت شاهد تکرار این جملات از سوی مقامات هند باشیم.

به گزارش سراج24؛ حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به دهلی نو در فرودگاه ایندیرا گاندی گفت: در شرایطی سفرم به هند انجام می شود که در روزهای اخیر اقدامی خودسرانه توسط یکی از افراد حزبی انجام شده و به ساحت مقدس پیامبر عظیم شان اسلام اسائه ادب شده است. البته ما از بدو ورود شاهد هستیم که مقامات هند این اقدام خودسرانه را مردود اعلام کردند.
وی ‌تاکید کرد: هند همواره در مسیر همزیستی مسالمت آمیز حرکت کرده و همه ادیان همواره در صلح و آرامش زندگی کردند، مسلمانان به هیچ وجه اسائه ادب به ساحت مقدس پیامبر عظیم شان اسلام را قبول نمی کنند و انتظار ما از رهبران هند شنیدن همین جمله بود که همزیستی مسالمت آمیر با همه ادیان در هند مورد توجه مسولان هند است و امیدواریم فردا در رایزنی هایی که خواهیم داشت شاهد تکرار این جملات از سوی مقامات هند باشیم.

وی‌همچنین با اشاره به سفرش به هند اظهار کرد: روابط تهران و دهلی نو در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در تبادل هیات ها بین دو کشور به ویژه در دولت جدید شاهد رشد و توسعه مناسبات همه جانبه از جمله در حوزه های فرهنگی هستیم.
وی‌ادامه داد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده فردا چهارشنبه علاوه بر نخست وزیر و مشاور امنیت ملی هند، گفت و گوی مفصلی را با همتای خود خواهم داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در سفری که وزیر امور خارجه هند به تهران داشت، توافق کردیم که درخصوص ترسیم یک نقشه راه همکاری بلند مدت بین دو کشور اقدام کنیم و یکی از دستورکارهای اصلی ما گفتگو با مقامات عالی رتبه هند و همتای ام درخصوص نهایی کردن این نقشه راه است.

اخبار مرتبط

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند

آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم