کاریکاتوریست فلسطینی به 5 ماه زندان محکوم شد

کاریکاتوریست جوان فلسطینی در دادگاه نظامی اسرائیل به اتهام واهی ارتباط با احزاب مخالف اسرائیل به تحمل 5 ماه زندان محکوم شد.

 

به گزارش سراج24 به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک دادگاه نظامی اسرائیل در سالم واقع در شمال جنین، محمد صبانه، کاریکاتوریست جوان فلسطینی را به اتهام ارتباط با احزاب مخالف رژیم صهیونیستی به تحمل 5 ماه زندان محکوم کرد.
 
حکم دادگاه نظامی علیه صبانه در حالی صادر می شود که خانواده این کاریکاتوریست جوان اتهامات وارده به وی را به علت سفر وی به اردن دانسته و آنها را ساختگی می دانند.
 
خانواده وی همچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سندی برای اتهام وارده ارائه نکرده اند تاکید می کنند حکم صادره غیرقانونی است و اثبات می کند اینگونه دادگاه ها صرفا برای محکوم کردن فلسطینیان برگزار می شود. 
 
همچنین اعلام شده است صبانه ارتباطی با احزاب و سازمانهای سیاسی و نداشته و تنها از طریق کاریکاتورهای خود به مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی می پردازد.
 
صبانه که ماه فوریه در راه بازگشت به وطن از اردن دستگیر شده است تاکنون در بازداشت به سر می برد. برادر وی سامر نیز به جرم دفاع از حقوق اُسرای فلسطینی در بازداشت رژیم صهیونیستی است.
اخبار مرتبط