غلظت خاک اهواز، ۱۰ برابر حد مجاز

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در صبح امروز به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش سراج24؛شهریار عسگری در گفت‌وگویی، در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امشب اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۹ صبح امروز (۲۱ فروردین‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز ۱۵۲۶ میکروگرم در متر مکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به این که میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در خرمشهر ۱۳۹۲، بندرامام ۱۳۳۶، شادگان ۱۳۷۵، ماهشهر ۱۲۲۱، آبادان ۱۱۷۰ و سوسنگرد نیز ۱۰۱۶ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

عسکری بیان کرد: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در این مدت در رامشیر ۹۱۵، دزفول ۷۸۴، شوشتر ۷۱۵، حمیدیه ۷۰۱، امیدیه ۵۷۱، اندیمشک ۵۵۹، گتوند ۳۸۸، بهبهان ۲۱۷ و ایذه ۱۹۵ میکروگرم مترمکعب اندازه گیری شده است.

وی گفت: بدین ترتیب میزان غلظت ریزگردها در خرمشهر بیش از ۹ برابر حد مجاز، بندر امام(ره)، ماهشهر و شادگان بیش از هشت برابر حد مجاز، آبادان بیش از هفت برابر حد مجاز و سوسنگرد بیش از شش برابر حد مجاز رسیده است.

اخبار مرتبط

وزیر کشور: هدف تروریست‌ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است

مناطق آزاد سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند

دستگیری عامل شهادت ۲ مامور پلیس در کورین زاهدان