سرلشکر باقری خطاب به شاعران دفاع مقدس:

حماسه‌های دفاع مقدس مردم ایران را با زبانی شاعرانه منظوم کنید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی خطاب به شاعران و نویسندگان کنگره دفاع مقدس گفت: با ذهن و زبانی شاعرانه حماسه‌های دفاع مقدس را منظوم کنید تا فرداییان یاد و خاطره پدران خود را به یاد آورند.

به گزارش سراج24؛ پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در آیین اختتامیه این کنگره در مرکز همایش‌های بین‌المللی آیت‌الله دستغیب شیراز، توسط سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس قرائت شد.

در متن این پیام چنین آمده است:

" به نام خداوند جان و خرد

سلام علیکم؛

بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای، در دیدار با شاعران «شعر یک ثروت ملی است» است، بنابراین شاعران که وارثان انبیا الهی هستند، تولیدکنندگان، منتشرکنندگان و حافظان این ثروت خواهند بود و از این رو جای و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارند.

ایران کشور شعر است، کشور «حنظله بادغیسی» است که گفت:

مهتری گر به کام شیر در است شو، خطر کن، زکام شیر بجوی

یا بزرگی و عز و نعمت و جای یا چو مردانت، مرگ رویاروی

ایران سرزمین فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران و جهان است که سرود:

چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

ایران سرزمین حافظ و خیام و سعدی و صائب، سرزمین باکری و همت و سلیمانی و باقری؛ سرزمین مردانی و امین‌پور و هراتی و سبزواری. سرزمین من و شمایی است که دل در گرو این آب و خاک، این فر و فرهنگ داریم.

من بر این باور بوده و هستم که ایران تا بوده، فر و فرهنگی قوی و مثال‌زدنی داشته است و به همت شما شاعران و نویسندگان، این فرهنگ هر روز بالنده‌تر و اثرگذارتر شده است. شما شاعران و نویسندگانی که در این کنگره شریف جمع شده‌اید تا یاد و خاطره شهدای بزرگ و بزرگوار دفاع مقدس و مقاومت را به رشته نظم درآورید و ماندگارش کنید.

جمع شده‌اید تا با ذهن و زبانی شاعرانه، هنرمندانه حماسه‌های دفاع مقدس مردم ایران را، فداکاری و از خودگذشتگی مردان خط مقدم مبارزه علیه ظلم و طاغوت را، شهادت غریبانه و شجاعت مثال‌زدنی مدافعان حریم امامت و ولایت را منظوم کنید تا فرداییان و آنان که در سایه آفتاب عدالت زندگی خواهند کرد با احترام ویژه یاد و خاطره پدران آفتابی خود را به یاد بیاورند و نقل کنند و به آنان ببالند و شهادت و رشادت آن‌ها را سرمشق و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

برادران و خواهرانی که در این کنگره معظم و مؤثر شرکت کرده‌اید، قلم‌های متعهد شما را می‌ستایم و برای همه شما و دست‌اندرکاران بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت بهترین‌های دنیا و آخرت را از درگاه ایزد متعال خواستارم. "

اخبار مرتبط

شعر قیصر نمونه خوبی برای حد کمال و اعتدال تحول در شعر فارسی است

رد یک اتهام به شعر سهراب

شهیدی با ۱۲۰ پرواز جنگی که هرگز تن به اسارت نداد